Torsdag, 21. januar 2021

I dag fikk jeg en trist melding om at en gammel håndballvenninne og kollega er gått bort. Snakket med datteren for en uke siden, men håpet at det skulle gå bra. Mange gode minner dukker opp ❤️
Snømåking har blitt en daglig syssel, spent på hvordan det neste døgnet blir, kose seg inne tenker jeg.

Mandag, 25. januar 2021

Jeg vet hvor jeg skal, det er bare litt vanskelig å finne veien. Kanskje jeg bare skal sjekke GPS'en 😳😂 Jeg vet også at når jeg finner'n så er den bratt. I dag er jeg støl etter gårsdagens skitur og litt uggen, føler jeg brygger på noe. Derfor har dagen vært rolig. Blir nok ikke noe jobbing på en stund heller, ser ikke så bra ut fremover i landet. Spent på hvordan dette ender.

Tirsdag, 26. januar 2021

Nå kommer den engelske mutasjonen nærmere fra alle kanter, bare å stålsette seg til en tid med nedstengning. Nå synes jeg myndighetene må bli strengere og si skal og ikke bør. Ikke skjønner jeg at Vinmonopolet skal være åpent heller, det må da kunne være mulig å overleve noen uker uten vin. Og å bruke tid og penger til å ettergå overtid i FHI er helt absurd. Det må være lov å bruke hode. 🧐

Torsdag, 28. januar 2021

Det er kaldt, men likevel burde jeg få startet bilen, den gang ei.Først trodde jeg det var tomt på batteri på bilnøkkelen, litt rart at det gjaldt begge nøkkelene. Så måtte jeg ringe noen som kom med batteristarter, den sluttet å virke etter en liten stund. Så kom naboen med sin, samme der. Måtte bestille bergingsbil og når den kom kom jeg på at jeg hadde byttet på bryterne på lysa sist gang jeg brukte bilen. Og når lysa står på går batteriet tomt. Nå har jeg kjørt en tur og fått ladet batteriet. Snakk om å være kjærring

Fredag, 29. januar 2021

Har vært i begravelse idag. Litt merkelig følelse når du ikke kan gi klemmer. Presten sa vi ikke fikk synge, og det gjør jeg aldri så det var greit. Det var den kaldeste dagen hittil i vinter så det blir fyring i ovnen resten av dagen ❄️❄️

Mandag, 1. februar 2021

I går var jeg på Blefjell og gikk på ski, mange tiår siden sist. Må innrømme at jeg savnet skiløypene på Ringsakerfjellet, Johannes som kjører løypemaskinen der er nok en av de beste. Det var også veldig mye folk på fjellet, men det var jo en strålende dag.
Det blir ikke mye handling i disse tider utenom mat, nå var det flere ting jeg trengte og det fikk jeg ordnet idag. 🧶🧦🥾

Onsdag, 3. februar 2021

Den første vaksinen på mine foreldre ble tatt idag, det gikk smertefritt, men litt styr med å få de klare og ut i bilen. Sånn er det å bli gammel. Sønnen har bursdag og blir 46 år, begynner å bli voksen han og.
Ryggen min har begynt å murre, håper det sklir fort over

Torsdag, 4. februar 2021

Vi setter rekord i strømforbruk og blir bedt om ikke å lade og varme opp elbiler på morgenen- hurra - Det er kaldt i Norge om vinteren og hvordan blir det hvis alle skal bytte til elbil? Tja, si det. Blir spennende å se hvordan dette går. 🧐

Rygg er noe herk, kanskje defor jeg er en smule irritert om dagen

Fredag, 5. februar 2021

Etter å ha funnet en god stilling i sofaen, ble jeg der. Ryggen har blitt litt bedre i løpet av dagen og håper den er grei igjen snart. Godt jeg har garn og bøker. 🧶📚

Mandag, 8. februar 2021

Det er litt tungt å skrive for tiden, det flyter liksom ikke. Det får meg til å tenke på at noen bokstaver satt sammen blir til ord. Noen med mening og noen uten. Lurer på hvem som fant på både alfabeter og språk, tenk at hvert land har sitt eget språk, må sjekke litt på hvordan dette startet. Språk forandrer seg også, nye ord kommer til og noen forsvinner. Hvor du befinner deg i liver påvirker også språket. Merker det godt etter at jeg sluttet å jobbe, trenger ikke alle termer i finansverdenen lenger. 🧐🤨

Onsdag, 10. januar 2021

Har du noen gang følt at det bygger seg opp og en dag smeller det bare. Slik var det med meg idag, men du så deilig etterpå. Jeg er oppdratt til å være høflig, men noen ganger må det være lov til å sprekke og være litt usakelig og ikke angre etterpå. 😳🤯🤬😱

Torsdag, 11. februar 2021

Det er litt å ta igjen etter å ha ligget på sofaen med dårlig rygg, ikke helt bra ennå derfor gjør jeg litt hver dag. Skal sende bagasjen min til fjells i morgen, så har pakket litt. Reparert skitrekket og vært på loftet å hentet noe. Bratt liten stige og gjennom en luke i taket ved trappa, glad hver gang det går bra, det verste er å stå i stigen og fjerne takluka. Siden det er fastelaven og morsdag til helga, har jeg bakt boller. 😋

Fredag, 12. februar 2021

Har sendt avgårde bagasjen min til hytta, jeg som ikke jobber har ikke tid til å dra før onsdag 🤨 tar toget til Moelv og blir hentet der 🚂 Endelig har jeg kommet ajour hjemme og kan nyte helgen. 🍷🍰🌮

Mandag, 15. februar 2021

Kjørte muttern til frisøren før bilen skulle på EU kontroll. Når jeg først var i gang bestilte jeg nye sommerdekk. Jeg har hatt bil siden jeg var 18 år og dette var andre gang jeg kjøper nye dekk, ikke så galt det. Har alltid byttet bil før dekk måtte byttes, skulle gjerne byttet bil nå, men vet ikke hva slags bil jeg bør kjøpe, derfor venter jeg litt. Har ikke lyst til å kjøpe EL bil, men det tvinger seg vel frem. Nå sier servicemannen min at bilen min er veldig bra, så kanskje jeg bare skal se hvor lenge den holder , i forhold til hvor langt den har gått burde den gå i 20 år til 🤨

Tirsdag, 16. februar 2021

En dag med sport og strikketøy, lader opp til i morgen, da blir det togtur som ender nesten på hytta, gleder meg til noen dager med skiturer og god mat. Det er ikke meldt så mye sol, men det gjør ingen ting.

Torsdag, 17. februar 2021

Det er så deilig å våkne på hytta, selv om det var tykk tåke. Jeg har bare kost meg inne idag, men i morgen skal jeg være med på skitur. Ser ikke ut som vi får så veldig fint vær, men det er -6 grader og flott glid, så det gjør ikke så mye om det ikke er sol. Bare nyter ❄️😃

Fredag, 18. februar 2021

Nok en dag med tett tåke, men idag var vi på skitur. Flott føre og trikkeskinner, men så ikke en dritt, men det var bare å stå i spora så gikk det bra. Men fy så dårlig formen er for tiden, her har jeg en del å jobbe med 💪🏼🏋️‍♂️

Mandag, 22. februar 2021

Hjemreise idag og det er fortsatt tett tåke i fjellheimen, har faktisk vært tåke alle dager, men vi har kost oss masse inne. Selv når jeg kom hjem var det tåke 😳

Onsdag, 24. februar 2021

I dag har jeg vært på farten fra morgenen,  først 2 timer på sykehuset med muttern. Så var det tid for vaksine nr 2 på både muttern og fattern. og siden vi var i farta fikk vi klipt fattern også. Det tar tid når 2 gamle skal ut. Jeg selv fikk ikke spist lunsj eller noe annet, men greit å samle flere oppdrag på samme dag

Torsdag, 25. februar 2021

Tett i nesa, sår i halsen, vondt i hodet 🤧🤒🥱

Fredag, 26. februar 2021

Fortsatt tett og sår, men kan ikke sitte på ræva for det 🤭 Har hatt litt styrearbeid i dag og skulle vaske huset, fikk bare vasket 1. etasje. Skulle også vasket bilen, får ta helgen i bruk. Har bestemt at jeg avslutter vikariatet mitt, gjenstår litt arbeid, men det får andre gjøre.
Andre som gjør jobben sin om dagen er sola, deilig å se snøen forsvinner litt og litt 🌞

Mandag, 1. mars 2021

Tiden går, men jeg rekker ikke så mye i løpet av en dag lenger. Kan vel hende at man automatisk gjør ting saktere uten å tenke over det. Har ikke gjort alt det jeg hadde planlagt idag, men kan gjøre litt i morgen også. Viktigst var å forbedre et møte i kveld, og det har jeg gjort.

Onsdag, 3. mars 2021

Noen ganger lurer jeg på hva som skjer i hodet mitt. Jeg hadde en halvtime til rådighet og reiste for å vaske bilen. Begynte med avfetting og deretter høytrykksspyling. Og gjett hvem som ikke hadde sjekket at vinduene var lukket. Etter en tur til frisøren måtte jeg derfor vaske og tørke bilen innvendig også 🤣

Torsdag, 4. mars 2021

Altså, nå må jeg ta noen grep. Skulle bake boller idag, men glemte å ha i gjær. Skal i begravelse i morgen og ville ha med litt å spise så vi slapp å gå inn noen steder på turen, men det blir ikke boller til kaffen. Kanskje jeg må få undersøkt hodet mitt 🤭

Søndag, 7. mars 2021

Jeg må ta en time out i en periode.

Onsdag, 17. mars 2021

Jeg har fortsatt time out, ingen dramatikk, men noen ganger blir det bare slik 🙃

Fredag, 26. mars 2021

Påsken er i anmarsj, men i år blir det hyttepåske i uka etter påske, håper det blir fint vær og mange skiturer. Inntil den tid har jeg fortsatt timeout. Er vant med timeouter på 1 minutt fra håndballen, de gikk altfor fort, derfor er det deilig med laaange timeouter nå, 🌞🐣🐣

Tirsdag, 6. april 2021

Ingenting kan vare evig og nå er timeouten avsluttet. Når de fleste reiste hjem fra fjellet etter påsken gjorde jeg det motsatte. Det blir en uke på hytta og selv om det er mye vind, koser jeg meg glugg ihjel. Det skal bli godt å begynne å leve normalt igjen, Håper på litt mindre vind i morgen for skiløypene ser helt supre ut, 🌞🌞

Onsdag, 8. april 2021

Det ble en liten skitur, flotte løyper, men traff ikke helt med smøringen. Uansett smakte det med Kvikk Lunsj og Solo i solveggen på verandaen etterpå.

Torsdag, 8. april 2021

Surt og kaldt samt litt snø, derfor har det blitt inndag for Cida og meg idag. Vi er alene hjemme og selv om hun har blitt 9 mnd er hun fortsatt valp og savner mor og bestemor som kommer tilbake i kveld. Ingen å herje med. Meldt bedre vær i morgen og håper på en skitur.

Lørdag, 10. april 2021

Det er tidlig lørdag morgen, jeg har fyrt i ovnen og satt grytebrød i ovnen. Blir deilig frokost om en liten time. Knall blå himmel, men blåser litt. Tenker jeg endelig skal ha perfekte ski idag, siste dagen på hytta og det er på tide.

Mandag, 12. april 2021

Det kommer alltid et snøfall når du tror våren er her, går nok fort bort dette.

I dag skulle jeg begynne å ta livet tilbake, men tror det blir noen trøkker i tiden som kommer, men det var veldig godt med en uke på hytta. Var nok mer sliten enn jeg trodde. Nå skal jeg prøve å nyte våren og livet fremover 🏋️‍♀️🚴‍♀️🥂🌻

Tirsdag, 13. april 2021

Utsatte dekkskift på bilen idag, ikke på grunn av været, men fordi jeg må ha nye bremseskiver og da er det greit å gjøre det samtidig. Ellers bare koser jeg meg og diller litt inne. Gleder meg til sola tar bort resten av snøen og jeg kan begynne på våronna. 🌞🌞

Fredag, 16. april 2021

En ting jeg har blitt dårligere på etter at jeg sluttet å jobbe, er å planlegge og gjennomføre. Det henger nok sammen med at jeg som regel har hele dagen til disposisjon og føler derfor at jeg har god tid. Nå som våren er her må jeg nok skjerpe meg og finne tilbake gamle ferdigheter. Trenger ikke fylle opp alle døgnets timer, men det føles godt hvis man har satt seg et mål og gjennomfører det. Godt det er helg nå, får begynne på mandag 🤭

Mandag, 19. april 2021

På årets hittil fineste dag var min kalender fyllt opp med avtaler slik at jeg ikke fikk nytt den, men i morgen har jeg planer om å begynne litt raking i hagen. Deiligste tiden på året spør du meg 🌞🐝🧹

Onsdag, 21. april 2021

En TV serie jeg koser meg med er Sommerhytta. Det er lite krangling og spill. Og jeg vet at det ofte blir klipt slik at serien skal få mange seere, alt dreier seg om det. Men jeg blir så trist av å se på et ungt par hvor hun nedverdiger sin kjæreste til de grader. Og hun kan jo alltid ringe pappaen sin for han kan alt. Er spent på om dette forholdet holder ut serien. For maken til eplekjekk, bortskjemt jente er det godt man ikke ser for ofte. 🔨🪚

Torsdag, 22. april 2021

I dag fikk jeg melding om at jeg skal vaksineres neste uke. 👏

Det blåser for mye til at jeg gidder å jobbe ute, neste uke kanskje 🧐 ja, ja blir nok ferdig i år også.

Fredag, 23. april 2021

Litt uggen så jeg har tatt livet med ro idag, for i morgen trenger jeg å være i form. 🤓

Mandag, 26. april 2021

Bilen har fått nye sommerdekk og nye bremseklosser. Hadde tenkt å vaske bilen, men det ble med tanken. Jeg må bare skjerpe meg, for det er mange oppgaver som venter fremover. I morgen skal jeg iallfall begynne med styrketrening igjen, kanskje jeg får litt overskudd av det, 💪🏼🏋️‍♀️🚗🪣🧽

Tirsdag, 27. april 2021

Endelig trening igjen, det er 6 mnd siden sist. Føler kroppen fikk en skikkelig energi bombe. Blir vel litt støl etter hvert, men det er helt greit. Nå vil jeg bare ha litt varme så er livet ganske bra 💪🏼🌞

Onsdag, 28. april 2021

Har fått 💉 idag, tror jeg for jeg merket ingen ting. Når jeg har sett de setter sprøyter på TV ser det ut som de høgger sprøyta inn i armen. Merker heller ikke noe ubehag. Men begynner å bli litt støl etter gårsdagens trening.
Litt rart å sitte på rekke og rad og oppservere reaksjon til de andre. Noen karer som var pyser. Men det var veldig effektivt og folka som jobba var flinke 👩‍⚕️

Torsdag, 29. april 2021

Jeg hadde store planer om å rake litt ute etter dagens treningsøkt, men tror du ikke det begynte å regne. Ikke noe å gjøre med det😂

Merker ingen bivirkninger etter gårsdagens sprøyte så nå er det bare å vente i 6 uker til neste. Skal bli godt å kunne begynne å leve litt igjen.

Mandag, 3. mai 2021

Det begynte så bra med raking av plenen, men så kom regnet. Uheldig eller heldig, tja si det, ble iallfall innekos idag også, måtte sette på varmepumpa igjen. Ser ikke ut som det blir noe varmere den nærmeste tiden heller. Må snart slutte å klage og ta det som kommer.

Tirsdag, 4. mai 2021

Det kom litt snø, men mest regn. Da passet det bra å sette seg ved symaskinen og reparere tøy. Var innom treningsstudioet, skulle vel trene, men pratet bare.

Når jeg blir spurt om jeg trives i min nye tilværelse, må jeg være ærlig å si at jeg ville nok heller jobbet, men noen ganger er det greit. Nå må nok pandemien ta litt av skylda, det er noen turer som har blitt utsatt. Håper det snart blir trygt å reise litt.

Torsdag, 6. mai 2021

Beising av terrassegulv må utsettes til det tørker opp etter gårsdagens snøfall. Dagens trening måtte også utsettes til i morgen på grunn av et møte. Noen dager blir ikke som planlagt. Helt greit.

Jeg holder på å teste ut noen matvarer. Tror jeg reagerer på ett eller annet, har en anelse om hva det kan være og godt er det, for ellers ville det vært en lang prossess. 🥜🍤

Fredag, 7. mai 2021

Litt trening, traff ei jeg har spilt håndball med og ikke snakket med på sikkert 20 år  og da ble det en lang prat, det gikk utover treningen. Skulle være med en tur til IKEA, det ble en effektiv handling og jeg kjøpte ingen ting 😮

Mandag, 10. mai 2021

Nok en regnfull dag, har innsett at jeg ikke får beiset terassegulvet denne uka heller, men skal prøve å få vasket det.

Kiropraktortime og manikyr på programmet idag. Og siden det ikke fristet å være ute, ble det brødbaking 🌨🍞

Tirsdag, 11.mai 2021

Selv om det kanskje var barnslig så klikka jeg på en robotsvarer. Hva kan vi hjelpe deg med, si kort hva det gjelder. Ja, jeg gjorde det, men fikk da beskjed om å gå til nettsiden og ordne opp selv. Dette fikk jeg ikke gjort med det jeg trengte hjelp til, men roboten skjønte ikke dette og la på. Ringte en gang til og sa med forbanna stemme: jeg skal snakke med et menneske- NÅ. Roboten var ikke dummere enn at han satt meg over til en rådgiver. En hyggelig mann som brukte 5 sekunder på å hjelpe meg. Når jeg i etterkant fikk en sms om hvordan jeg opplevde servicen jeg fikk ble det dårligste score til tross for den hyggelige mannen. Det er greit med automatisering, men noen ganger må vi få lov til å bestemme om vi vil prate med mennesker,

Onsdag, 12. mai 2021

Jeg kommer ikke til å fornye denne siden når vi skriver august. Livet som pensjonist har ikke blitt slik jeg så for meg. Mange grunner til det og jeg ser vel ikke helt når det vil forandre seg. Jeg hadde nok håpet på flere turer, flere utflukter, flere prosjekter, men livet blir sjelden slik man håper. Synes det blir litt meningsløst å skrive at jeg har vært på trening, har bakt, har måkt snø osv.

Jeg får vurdere hva jeg gjør når jeg en gang i fremtiden igjen kan disponere tiden min fritt. Frem til august legger jeg nok ut litt daglig fjas. 😮

Tirsdag, 18. mai 2021

Lei av regnevær og det skal bli regn til helga også. Skal til Hafjell og hadde håpet på flott vær og noen fine turer, nå ser det ut som det kun blir kos ved peisen inne.

Hvis det ikke hadde vært for pandemien ville jeg pakket og reist sydover, tenk å ligge på en sandstrand og blitt solbrent, det hadde vært deilig det 😉☺️

Torsdag, 21. mai 2021

Merker at energien kommer gradvis tilbake, tror det skyldes at jeg har begynt å trene igjen. Har forberedt litt til helgen, funnet frem ulltøy, tror vi trenger det .Skal bli deilig å komme litt vekk.