Tirsdag, 4. august 2020

Vet ikke hvor mange forskjellige ladere jeg har, men måtte kjøpe en ny til en vindusvasker idag. Tenk om det kunne lages en lader til alle dingser. En annen ting som også er dumt er alle klokker som det må byttes batterier på. Jeg har telt over mine klokker det må byttes på: 8 stk. Kan like godt kjøpe ny 🧐

Ellers går det bra , har gått tur i skogen isteden for trening, deilig😃

Onsdag, 5. august 2020

I dag er det yngste barnebarnet 14 år og jeg har vært i formiddagsselskap, vi pleier å feire henne på Landsskytterstevne, men i år er det avlyst. Nevø Tevje blir 18 år i morgen og han har vært innom og lånt partytelt og basseng til sin feiring på fredag.🎉🎈

Fingertuppen tåler dagens lys, deilig å ikke bruke bandasje lenger, nesten 7 uker siden uhellet

Fredag 7. august 2020

Var på trening i går og gjorde en ryggøvelser jeg ikke burde, våknet opp i dag med en rygg som ikke fungerer. Skulle hjulpet til i bryllup i morgen, men måtte si ifra at jeg ikke klarer det. Nå må jeg bare ta det med ro til jeg er helt bra, uansett hvor vanskelig det kommer til å bli.

Mandag, 10. august 2020

Jeg er så dritlei ryggen min, fortsatt klarer jeg ikke å reise meg opp, eneste lyspunkt er at det går greit å sitte og ligge. Skjønner ikke hva jeg gjør som utløser dette. Derfor blir det kun litt strikking om dagen, det er greit det, men mye annet jeg har lyst å gjøre.

Får tid til å tenke og jeg lurer på hva som skjer eller kanskje kommer til å skje hvis folk ikke tar seg sammen og innser at det fortsatt er en pandemi i landet. Skjønner at noen blir utålmodig, men hva om SLT blir stengt igjen ,

Fredag, 14. august 2020

Sommervarme hele uka, nesten for varmt å gjøre noe, og det passer meg bra. Må ta hensyn til ryggen, selv om den er ganske bra nå. Derfor pusler jeg litt med ting som har blitt utsatt og tar livet med ro. I dag har jeg bakt til litt feiring i morgen. Har også planer om å prøve å sy meg et munnbind, bare for å teste. Og dermed var denne uken i havn.

Mandag , 17. august 2020

Må bare fortelle om hva jeg gjorde på fredag, bakte en sjokoladekake jeg skulle ha med til et selskap, trodde det gikk greit, kaka så fin ut den. 🎂 Men den smakte ikke godt, jeg hadde nemlig brukt salt istedenfor sukker 😖 Vet ikke om det var varmen eller alderen, men jeg trodde det var sukker i norgesglasset på benken, det var det, men det var bare på toppen. Nå ja, får nok høre dette i lang tid.

Har trent litt forsiktig idag og det gikk bra👏 Ellers er det fortsatt så fint vær at det eneste fornuftige er å sitte på verandaen og lese 🌞🤓📙

Onsdag, 18. august 2020

Tenk å ha en så snill bror som sier at hvis du kommer hit med bilen din skal jeg vaske den 😂 så nå har jeg ren bil igjen. Jeg tar det fortsatt veldig med ro, har pusset litt vinduer idag.
Hadde tenkt meg på hytta en tur, har avtalt med Tevje at han skal klippe gress på takene, og nå er det tørt nok, men han er i karantene. Mange elever ved NTG som har testet positivt.

Onsdag, 19. august 2020

Har vært hos frisøren, kun klippet tuppene fordi jeg sparer til litt lengere hår. Fikk også tynnet det en del, er spent på hvor mye krøller det er igjen når lengden er nådd 💇

Klippet plen og røsket litt i ugress, må ta det litt og litt. Fått avtalt et par hytteturer i høst, tiden går jammen fort .

Torsdag, 20. august 2020

En ting jeg må leve med i en tid fremover er å bli vekket om morgenen av byggebråk. Det skal bygges nye boliger på en nabotomt. Kjedelig, men godt de ikke jobber i helgene.
Fornøyd med dagens treningsøkt, selv om det var veldig varmt. En ting jeg ikke er fornøyd med er fingertuppen min. Klarer ikke å bruke den når jeg skriver på tastatur, eller jeg kan bruke den, men det har blitt en hard klump over arret, kjennes så rart ut og det går sakte. Skal skrive et dokument og er glad ingen ser meg, ser rart ut, pekefingeren er liksom viktig når du skriver ☝️⌨️ Godt jeg ikke lever av å spille piano 🤭🤣

Fredag, 21. august 2020

Hentet barnebarna, den eldste ble kjørt til skolen, den yngste ble med meg hjem sammen med Nike. Vi bakte eplekake og gikk tur med Nike. Så fant vi garn til en vest hun ønsket seg. En annen ting en bestemor er god til, er å feste tråder og sy sammen mange strikkelapper som skal bli til en genser. Så ble storesøster hentet på skolen og de ble kjørt hjem og alle var fornøyd med dagen 👵❤️❤️

Mange lapper skal bli til genser, barnebarnet prosjekt

Mandag, 24. oktober 2020

På dagens trening gikk jeg litt ned på belastning, ble nemlig ganske støl etter siste trening. Så bar det rett til kiropraktor/Fysioterapaut Petter. Ryggen er veldig stiv, men merker allerede en bedring. Er ikke sikkert det var så lurt å fra hjem å luke vekk ugress, men prøver å ta litt om gangen.

Tirsdag, 25. august 2020

Nå må jeg begynne å skjerpe meg, idag møtte jeg opp til en avtale som ikke er før i morgen🤭 hadde til og med fått en SMS varsling om avtalen med riktig dato.

Styremøte i kveld krever litt forberedelser, håper hodet er litt klarere da.

Ellers merker jeg godt at temperaturen har gått ned, spesielt om natta, det gir bedre søvn.

Onsdag, 26. august 2020

Alle årstider har sin sjarm, nå er høsten her og jeg synes det er en fin tid. Spesielt begynnelsen hvor det et sommer på dagtid og høst på kvelden, å kunne tenne stearinlys og lage en god kopp te, lese litt og selvfølgelig strikke når mørket senker seg - kan ikke bli bedre.
Deilig med hudpleie også, ellers har det blitt litt kontorarbeid med møte med BBL.
📙✍️🧶🍁☕️🕯

Torsdag, 27. august 2020

Nok en nydelig dag, har vasket stuegardinene, når de tørker ute slipper jeg å stryke 👏 Torsdag er også treningsdag.

Fikk telefon om at Tevje har testet positiv  på corona, nå må han i isolat på hotell, tantehjertet har litt vondt nå. Det er en påminnelse om at dette ikke er over. I dag ba jeg noen ungdommer om å flytte seg litt så vi holdt 1 m regelen utenfor idrettshallen, mange var samlet for å delta i en minnestund for en medelev inne i hallen, men det fritar de ikke for brudd på reglene.

Fredag, 28. august 2020

Lunsj med gamle kollegaer, noen har jeg ikke sett siden jeg sluttet på jobb. Siden de fleste fortsatt jobber, ble det noen oppdateringer. Kjenner på at jeg savner jobben. Jeg måtte gå først da jeg skulle passe Nike. Hun er en hun hund, men tisser som en han, merkelig å se på, spiller vel ikke så stor rolle egentlig.

Mandag, 31. august 2020

Trening og time hos kiropraktor på formiddagen, nyte sola ute resten av dagen 🌞ganske all right. Skulle nok gjort litt husmorting, men det kan vente til en regnværsdag 🤭Slik er det å være ferdig med å jobbe, og i morgen blir det litt dugnad på ei hytte på Ble.

Tirsdag, 1. september 2020

Det startet så bra, i strålende sol reiste vi til Nordre Ble, parkerte bilen og med 10 liter beis i sekken gikk vi opp til hytta. Etter en halvtime kom vi frem og begynte å beise. Det gikk unna og på 45 minutter var vi ferdige med halve hytta. Tok en liten pause og var veldig fornøyd med at vi ville bli ferdige i dag. Så tråkket Ragnar skikkelig over, var redd det var brudd, men etter en halvtime i kaldt vann klarte han ved hjelp av stavene mine å gå med til bilen. Og hva lærte jeg av dette? Uansett tur, ha alltid med førstehjelpsutstyr. Det sa jeg i sommer også da jeg ble bitt av hund langt inne på fjellet, nå skal jeg legge førstehjelpspakke mi i sekken, klar til neste tur 🧑‍🦯🚑

Onsdag, 2. september 2020

I dag har jeg hatt besøk av barndomsvenninnen/reisevenninnen min. Og vi må selvfølgelig gå en tur til byen, der traff vi en gammel nabo som bodde i samme hus når vi var små. Vi ble bedt med hjem på kaffe og det ble litt mimring fra barndommen. Selv om vi begynner å bli voksne nå, ble vi kalt for ungene 😂

Elisabeth hadde meg seg litt garn til meg, det holder til et par gensere, så håper vi det snart blir tur til garnutsalg i Aalgård for påfyll av lagret🤭🧶

Fredag, 4. september 2020

Siste etterslep av avtaler som ble utsatt i vår; mammografi i Drammen. Passet på å få til et kafébesøk også, ruslet langs elvebredden i et nydelig høstvær, fin inngang til helgen 🌞🕯🍁

Mandag, 7. september 2020

Det blir litt repetisjon, trening og kiropraktor på dagens agenda. Nå er ryggen friskmeldt i denne omgang. Har pakket til noen dager på fjellet. Skal på besøk på Sjusjøen, litt spent da jeg aldri har vært i en "fjell"leilighet før, men det blir sikkert bra.

Onsdag, 9. september 2020

Våknet opp til lett regn og tåke på Sjusjøen, tåken lettet og vi reiste en kjapp tur til hytta mi og fikk klippet gresset. Traff et søskenbarn som har hytte tvers over veien, noen år siden vi så hverandre sist.
Er nok glad jeg har hytte og ikke leilighet på fjellet, fin leilighet, men den er jo lik som de i byen, så jeg trives nok best i hytte foreløpig.

Torsdag, 10. september 2020

Det er trist å reise fra fjellet når været er slik som idag, men har hatt et par fine dager her og får være fornøyd med det.

Hentet Tevje på Lillehammer og da slapp jeg å kjøre hjem selv, han er kjempeflink til å kjøre og skulle egentlig ha kjørt opp, men på grunn av at han fikk covid 19 ble det utsatt en måned.

Mandag, 14. september 2020

Noen dager er uten energi og de kommer litt for ofte nå. Vet jeg må ta tak i det, men sliter litt med hvordan. Innerst inne vet jeg det 🧐 Kanskje det bare er sånn at kroppen trenger litt hvile. Kanskje er det fordi den fordømte gravemaskinen vekker meg hver morgen. Til tross har jeg fått unna noen oppgaver. Det beste med dagen var at jeg var bedt bort på middag og i morgen skal jeg gjøre noen små endringer så energien kommer igjen . 🥱

Tirsdag, 15. september 2020

Noen dager blir ikke som planlagt; ble bedt på kaffebesøk og det var ikke vanskelig å si ja og droppe treningen som        jeg utsatte i går også 🤭

Rekker en kjapp middag før jeg skal på kveldstur til en gapahuk og dermed er halve september historie.

Torsdag, 17. september 2020 På tyttebærtur i Gruveåsen

Fredag, 18. september 2020

Enda en dag i tyttebærskogen, sommertemperatur og fortsatt mye bær. Kjempeglad for at det ikke var orm der jeg gikk, var sikkert noen, men jeg så ingen 🙀

Nå skal bærene bli til syltetøy og så er det helg

Mandag, 21. september 2020

Utsatte trening til i morgen, men har ikke ligget på sofaen. Deler av dagen har jeg holdt på i hagen  til mine foreldre, klippet ned busker, tatt opp blomster og rakt litt. Hos meg selv har jeg også begynt å forberede vinteren, alle blomsterpotter er vasket og klare for vinterlagring, godt å få de i kjelleren mens de er tørre.
Håper været holder seg til neste uke da det er høstferie på hytta.

Tirsdag, 22. september 2020

Ikke nok med den jævlige gravemaskinen som vekker meg på morgenen, nå er det noen som ringer 2 ring og legger på enda tidligere. Det er nummer fra forskjellige land i Afrika. Skjønner ikke poenget med dette, har holdt på i 14 dager nå. Blokkerer alle nummer fortløpende, men nye dukker opp. Ikke tar de fri i helgen heller 🤮😡

Onsdag, 23. september 2020

8 valper som skulle til dyrlegen og matmor som ikke kan kjøre bil og løfte valpene, da måtte reservematmor trå til. For en herlig gjeng, nå er de klare for nye eiere i løpet av helgen

Fredag, 25. september 2020

Har fått satt inn siste rest fra verandaen for vinteren 😳 og gjort huset klart for helg, reiser på hytta til uka, litt som skal klargjøres før vinteren der også. Håper på noen fine dager med flotte farger, men er litt redd for at det blir innekos, fint det også. 🍂🍁🌨🍷🍷

28.9.2020 Meterologen sa tåke, han tok grundig feil 🌞🍁❤️

Onsdag, 1. oktober 2020

Vi fikk en kjempeflott dag på hytta, de andre dagene var  preget av masse tåke, men da får man kose seg inne.
Hjemreise idag, hentet Tevje på Lillehammer og dermed slapp jeg å kjøre hjem. Nå venter en våt helg hjemme, kan bli koselig det også, hvis en ikke bruker energien til å irritere seg over været. 🍁🍂🌨🌨🍷🍷

Fredag, 2. oktober 2020

Været innbyr ikke til noen uteaktiviteter, derfor har jeg vasket i alle kjøkkenskap og skuffer idag, god følelse. Må også vaske bilen, den ser ikke ut etter høstferien. Tror nok det blir mye vasking fremover, men skal utnytte de fine dagene, hvis det kommer noen.

5. oktober 2020 Etter en våt helg var det godt å gå tur i skogen idag, ble faktisk 2 turer idag, utsatte innetreningen til i morgen

Tirsdag. 6. oktober 2020

Det ble en grei treningsøkt på formiddagen. Og siden det kom vann fra himmelen idag også, bakte jeg en eplekake. Fint å ha litt godt å kose seg med. Skulle også begynt å vaske noen skap i stua, men det ble ikke idag😂

Har hatt strikkestopp i noen uker, men nå har jeg funnet frem pinner og garn igjen, hører med til høsten 🍁🌨🧶

Onsdag, 7. oktober 2020

Ryddet og vasket i 3 skap i stua. Nå kan jeg begynne å vaske tak og vegger, tar en vegg om gangen, har funnet ut at det er den mest effektive måten, har som mål å ta en vegg om dagen.

Hvis det hadde vært normale tider skulle jeg vært i en begravelse i dag, men det er jo ikke det. Savner veldig de normale tider, tenk å kunne gi en klem til noen du møter. Lurer på om vi kommer til å gjøre det igjen, håpet lever 🙋‍♀️

Fredag, 9. oktober 2020

I dag har jeg lekt Synnøve Svabø og ryddet i en garasje, ble nok ikke helt strøkent, men det var heller ikke meningen. Nå gjenstår litt jobb hos meg selv, så kan helga nytes.

Mandag, 12. oktober 2020

For første gang på lang tid har jeg sovet godt hele natten, herlig å stå opp og føle seg uthvilt. På dagens trening ble jeg enig med treneren at jeg har for kort hvile mellom repetisjonene derfor skal jeg også øke belastningen neste gang, dette burde jeg vite, men fort gjort å bare gyve på 💪🏼
Hadde ingen planer idag, ble litt vasking i stua, snart ferdig med halve. Blir nok også en gåtur i ettermiddag, flott vær 🌞

Onsdag, 14. oktober 2020 På skogstur med skjønne Cida i dag

Torsdag, 15. oktober 2020

Etter at jeg sluttet å jobbe er det tre ting jeg ikke lenger bruker så ofte; klokke, sminke og smykker. Det er liksom ikke noen grunn til å sminke seg når man skal gå en tur i skogen, det ble en tur i dag også, men jeg skal på et kurs i ettermiddag og da burde jeg kanskje ta på litt 💄

Fredag, 16. oktober 2020

Litt morsomt  at jeg i går skrev at jeg ikke brukte sminke og smykker så ofte lenger, men idag har jeg både sminket meg og tatt på smykker, er bedt i middag og da er det greit å pynte seg litt 💄💍🍷🥗🍧💅

Mandag, 19. oktober 2020

Fornøyd med dagens trening, men mulig jeg blir støl i morgen. I dag har det vært kjempefint vær, men i natt kommer snøen, jeg skal skifte dekk i morgen, har derfor levert bilen idag, har dårlige sommerdekk og tør ikke ta sjansen på å kjøre på snø i morgen tidlig ❄️ Synes det er for tidlig med snø,men den blir nok ikke liggende.

Tirsdag, 20. oktober 2020

Våknet opp til snø, glad jeg leverte bilen til dekkskift igår, hadde ikke turt å kjøre på sommerdekk idag, men nå er bilen klar for vinteren. Har bare kost meg inne, en kubbe i ovnen, bare for kosen. Må nyte nå for på torsdag begynner jeg å jobbe litt igjen 😳

På'n igjen

Onsdag, 21. oktober 2020

Jeg er for det meste et positivt menneske, men nå håper jeg at jeg blir negativ 😳 har tatt coronatest i dag. Fikk telefon i går om at en var smittet på et kurs jeg deltok på. Så nå sitter jeg i karantene ut uka. Mye pes med å avlyse inngåtte avtaler og ikke kan jeg begynne å jobbe i morgen heller. Det første jeg gjorde etter telefonsamtalen, var å skrive ned hvor og hvem jeg har vært i kontakt med, håper jeg ikke får bruk for det, har ingen symptomer selv om jeg må innrømme at jeg kjenner litt ekstra etter.

Torsdag, 22. oktober 2020
Fikk svaret på testen i dag, tok under et døgn og det synes jeg var effektivt. Heldigvis var jeg ikke smittet 🤗 Uansett blir jeg i karantene ut helga. Må si jeg ikke gleder meg til det.

Mandag, 26. oktober 2020

Jippi, ferdig med karantenen, håper dette er første og siste gang. Jeg mener selv jeg er forsiktig, men man har aldri helt kontroll.
I morgen skal jeg på jobb og må tidlig opp og jeg håper jeg får  lagt meg i dag og ikke i morgen 😳🥱 Blir spennende å se om jeg husker noe etter 2 år.

Onsdag, 28. oktober 2020

Har hatt strikkesperre en stund, men idag har jeg strikket ferdig en vest, festet tråder og lagt den klar til barnebarnet. Nå skal jeg strikke en ensfarget genser, orker ikke å feste 100 tråder mer🥱

Burde ha trent siden jeg skal jobbe i morgen, gikk en tur i 🌞isteden. Begynt å pakke litt, snart er det hyttetur igjen 🤪

Tirsdag, 27. oktober 2020

Jammen ble jeg litt sliten i hodet i dag. Etter den første timen på jobb , gikk det ganske bra. Men det er uvant å bruke hodet hele tiden 🤪 Nå er det en dag fri før ny jobbedag.

Onsdag, 28. oktober 2020

Har hatt strikkesperre en stund, men idag har jeg strikket ferdig en vest til barnebarnet. Skal nå strikke med kun en farge, lei av å feste tråder, denne gang var det i underkant av 100 🥱

Burde ha trent siden jeg skal jobbe i morgen, men gikk en tur i 🌞i steden. Skal snart på hyttetur igjen og har begynt å pakke litt 🤪