Mandag. 25. mai 2020

I dag fikk jeg endelig fyllt på mine eyelinere, husker det var ganske sårt første gangen jeg gjorde det, men siden det bare var påfyll, merket jeg ingen ting. Det er 6 år siden jeg gjorde det sist, så det blir vel ikke flere ganger nå.

Ser ut som finværet kommer tilbake denne uka, håper vinden holder seg i ro så dagene kan nytes i sola.

Av en eller annen grunn har det hopet seg opp med "kontorarbeid" , brettet opp armene og kommet ajour.

Onsdag, 27. mai 2020

Plenen vokser uavhengig av virus, så derfor har jeg klipt den idag. Og når jeg først var i gang tok jeg naboenes plen også, de har litt problemer med å finne gressklipperen 😳 Deretter vasket jeg bilen, burde tatt den innvendig, men det kan jeg gjøre en annen dag 😂

Har begynt å tenke litt på hvordan ryggen min vil takle 3 uker på feltseng i sommerferien, men det vil vel helst gå bra ⛺️

Torsdag, 27. mai 2020

Jeg bare nyter sola utendørs, sola varmer både kropp og sinn. Har tenkt litt på de siste ukene og hvordan de har påvirket meg, først følte jeg sjokk og redsel, så kom litt ensomhetsfølelse og savn deretter sinne over å ikke kunne bestemme selv. Glede over å bo i Norge, men også følelse av ikke å være samfunnsviktig, heldig som ikke kunne bli permittert eller oppsagt. Så kom håpet, men samtidig uvisshet om fremtiden. Det er heldigvis ingen som vet så mye om fremtiden, men den som overlever vil se. Med tålmodighet og selvdisiplin vil jeg bli en del av den.

Fredag, 29. mai 2020

Trenger ikke reise utenlands når vi har så flott vær i Norge 🌞🌞🌞🌞 og varmere skal det bli. Nå skal langhelgen bare nytes.

Hurra for Tevje, som har fått fornyet plassen sin på juniorlandslaget i freeski, flott motivasjon når han har 9 mnd med opptrening foran seg etter korsbåndoperasjon 👏👏🥇

Tirsdag, 2. juni 2020

Tenk hvor mange valg man tar hver dag, noen valg er lette, andre vanskelige. Noen valg tar du uten at du tenker over det, andre bruker du lang tid på. Noen valg får store konsekvenser, andre skulle du ønske å ta på nytt, andre er umulig å gjøre noe med. Noen valg gjør deg glad, noen valg må du gjøre alene. Noen ganger vet du konsekvensen av et valg, andre ganger ikke. I dag har jeg valgt å være ute i sola, et lett valg uten konsekvenser, og for å få litt god samvittighet bakte jeg brød , ingen jobb, krever bare at du er hjemme noen timer. 🌞😋🍞

Etter å ha satt delvis opp teltet, reiste vi til XXL og kjøpte nytt 😂

Torsdag, 4. juni 2020

Vi fikk kjøpt et litt større og bedre telt i går, lett å sette opp også.

Har brukt dagen til å forberede meg til generalforsamling i borettslaget i kveld. Fikk ryddet og arkivert en del dokumenter samtidig. Hadde tenkt å klippe plenen, men det må jeg nok vente med til neste uke 😂🌧🌧

Fredag, 6. juni 2020

En regnværsdag på en fredag er helt OK, koser meg inne med å gjøre alt klart til helga, samt har bakt eplekake. God lukt og gir helgefølelsen. Har funnet frem strikketøyet igjen også, må bli ferdig før ferien. Sjelden jeg bruker så lang tid på et prosjekt.

Mandag, 9. juni 2020

Tidligere var mandager litt tunge å begynne på etter helga, nå er mandager helt OK. I dag har jeg passet Nike. På en av turene tissa hun som om hun var en han. Kanskje var det fordi gresset var vått, ikke vet jeg.
Fikk nytt SIM-kort til mobilen, måtte ha nytt på grunn av bank ID på mobil, alt gikk greit utenom å reaktivisere mobilbanken. Selvfølgelig hadde nettbanken tekniske problemer akkurat i dag, får prøve igjen i morgen.

High five med speilbilde

Tirsdag, 9. juni 2020

Bilen har fått en ny fjær, sjekket også ryggekamera som hadde sluttet å virke. Det viste seg at jeg hadde slått det av, det er da jeg virkelig føler at jeg er jente.

Har så vidt begynt å legge frem ting jeg skal ha med på ferie, litt tidlig, men da kan jeg sette sammen antrekk av få plagg, bytte litt og håpe på at det blir greit til slutt. Må ha med både sommer- og vinterklær, men har ikke så mye plass. Derfor er det bra å bruke litt tid.

Onsdag, 10. juni 2020

En kjedelig jobb i dag, luke ugress langs gjerdet mot naboen, ble ikke helt ferdig. Nå skal jeg spraye, men erfaringsmessig er det penger rett i dass. Noen sier at kokende vann gjør samme nytte, kanskje jeg skulle prøve litt forskjellig.

Torsdag, 11. juni 2020

Jeg er glad jeg ikke må kjøre gjennom Vålerenga tunnelen hver dag, med vedlikehold i den ene tunnelen blir det selvfølgelig kø, men veldig hyggelig å dra på besøk da. Tror nok jeg må finne en annen vei neste gang.

Fredag, 12. juni 2020

I dag ble jeg ferdig med en jobb jeg har tatt på meg. Ser også at jeg har litt jobb å gjøre hjemme, verandaen er helt gul, så jeg må nok spyle den, men med det fine været som er, er det bare deilig å være ute.
En uke igjen til ferie, det går fort det.

Mandag, 15. juni 2020

Klippet plenen på morgenen, men jammen var det varmt. Innom Petter kiropraktor for litt justeringer før ferien. Vasket litt klær og kost meg på verandaen.
Begynner å bli ferdig med å finne frem alt jeg skal ha med, ladet øretelefoner, kamera, hodelykt og powerbank.

Tirsdag, 16. juni 2020

Den årlige fotpleiertimen idag, deilig å bli stelt litt med. Godt og varmt, håper ikke alt godværet brukes opp før ferien 🌞🌞🌞Skulle vasket bilen, men det får jeg vente med til sola går ned og det er 22.45 og da er det for sent, kanskje 🧐

Onsdag, 17. juni 2020

Det er mye som skal ordnes når jeg blir borte i 3 uker, og når jeg har ansvaret for 2 hjem, blir det dobbelt opp. Men jeg er snart i mål. For å slappe av på ferie må jeg ha alt på stell, en vane jeg gjerne skulle bli kvitt.
Kjøpte en krimbok jeg skulle ha som lesestoff i ferien, men boka var så spennende at den leste jeg ferdig med en gang. Tror jeg har lest 1.000 krimbøker og det er utrolig at det er så mange måter å drepe på 😳📚

Torsdag, 18. juni 2020

I går fikk jeg en turquide med 60 turer i Lofoten av barnebarna, mange flotte tips om turer. En helt annen ting, det yngste barnebarnet er nå 4 cm høyere enn meg, heretter vil jeg ikke nevne henne som minsten, men Dagrun 👩‍👧‍👧
Prøver å lande en ny TV kanal avtale med leverandør før jeg reiser, lurer på hvorfor de må lage nye pakker, de kunne vel beholdt den gamle, men neida, det kunne de ikke🧐

Fredag, 19. juni 2020

Hektisk dag, har pakket en del i bilen, var bedre plass enn jeg trodde, nå får jeg ikke pakket det siste før i morgen.
Tidligere på dagen fikk jeg endelig bort det gule støvet på bilen, vannet alle blomster godt og klipt plenen selv om den ikke var så lang. Nå venter nok en varm natt før vi tar fatt på veien mot nord.  Håper å legge ut noen fine bilder, så følg med.😀

20.6.20 Første etappe: Kongsberg - Dovrefjell unnagjort

Søndag, 22. juni 2020

Dagens etappe Dovrefjell til Hattfjelldal. Her skal vi bli i 2 dager, fjelltur i morgen. Vi skal bo inne, men første natten i telt gikk veldig bra, ingen mygg i teltet og det er helt utrolig, har aldri opplevd så mye mygg som i går kveld.

Mandag, 22. juni 2020

Dagen startet med god frokost, så tok vi en firehjørningmed henger full av hunder og ski og reiste på fjellet. Gikk på ski et stykke før vi fant en plass vi kunne grille lunsj, helt vindstille og varmt, veldig varmt. Så langt så bra, men så barket 2 av hundene sammen og jeg ble bitt i handa. Ble kjørt ned med snøskuter og rett til lege, stivkrampesprøyte og bandasjer, skulle vært sydd, men kan ikke det på grunn av faren for betennelser mm Nå må jeg spise piller og rense og skifte bandasje hver dag og ta det litt med ro, vi får nå se hvordan det går, men reiser videre nordover i morgen.

Tirsdag, 23. juni 2020

Ankommet Bodø og her blir vi et par dager. Må ta det med ro med hånden og får ikke kjøre bil, spent på hvor lenge det går før jeg kan bruke hånden igjen. Ser ikke så pent ut.

St. Hans bål på stranda og pølser på grillen i kveld.

Onsdag, 24. juni 2020

Kjørt ut til Kjerringøy og spist medbragt lunsj på en herlig liten hvit sandstrand, været er akkurat passe, litt skyer, ingen vind og ca 17 grader. Senere idag drar vi for å se Saltstraumen.

Hånden er litt vond hvis jeg ikke holder den i ro og det er litt vanskelig.

Torsdag, 25. juni 2020

Har kjørt fra Bodø til Ballangen, litt kjedelig strekning, men vi skal være her i 2 dager. Møtte en artig kar idag som spurte om han kunne be for meg og hånda mi, den ville bli helt bra igjen sa han. Jeg var nok litt mer skeptisk.
I natt fikk vi testa teltet for regn og det holder tett. Fra lørdag har bestilt overnatting i rorbu i Lofoten og været ser veldig bra ut.

Fredag, 26. juni 2020

I dag har vi funnet gravplassen til Inger Lises oldeforeldre langt ut i huttiheita der ingen skulle tro noen ville bo, hun traff også en slektning hun ikke visste om. I kveld skal IL og BEA gå konkurranse.

Det blåser kaldt fra nord og er overskyet, men det er meldt bra vær fra i morgen, håper vi får se midtnattsola da.

Lørdag, 27. juni 2020

Endelig ankom vi Lofoten, klokka ble 23.00, lang kjøretur. Inger Lise og BEA var med i en konkurranse før vi satt oss i bilen. Jeg kan fortsatt ikke kjøre, men hånden ser bra ut, gjør fortsatt noe vondt og de fordømte tablettene jeg må ta, har jeg lyst til å kaste på sjøen. Litt usikker på  om jeg kan gå noen lette fjellturer, vi blir iallfall her i fem netter. Rorbua vi har leid er OK, men det er ingen kokemuligheter, så vi får fortsatt lage mat på grill og primus.

Midtnattsola søndag

Mandag, 28. juni 2020

En avslappende formiddag i solen, men det er mye vind og mer skal det bli til natta, digger det.

Har besøkt vikingmuseumet og jeg skal bli viking i mitt neste liv, kjempeartig å gå rundt å se og snakke med quidene som utførte gammelt håndtverk.

Tirsdag, 29. juni 2020

Det blåste friskt i hele natt og det har blåst i hele dag, da gjorde vi det folk i Lofoten gjør i dårlig vær, dro på shopping. Og vi fikk handlet, møtte noen kjempekoselige ansatte i en lokal butikk. Reiste så til stranda i Unstad som må være et surfeparadis, kun 2 surfere i dag. Men for et sted som åpenbarte seg etter å ha kjørt gjennom trange tunneler og et litt skotsk landskap.

Unstad strand

Onsdag, 1. juli 2020

Vært på rundtur til bl a Å, Reine, Moksnes og en del andre steder. På grunn av hånden min får jeg ikke gjort ting jeg hadde planlagt, men har sett mye av Lofoten og det er fasinerende. I morgen skulle vi tatt en ferje til Bodø, men det er ikke plass, så vi må finne på en annen rute hjemover.

Værøy og Røst sett fra Å

Torsdag, 2. juli 2020

I dag startet vi på hjemturen, kjørte fra Ballstad i Lofoten kl. 11, ferje fra Lødingen kl. 15.45. Rakk en tur innom Henningsvær. Ankom Polarsirkelen hotel kl. 20.30. Noe regnvær på turen, men det gjør ingen ting så lenge vi hadde kjøredagen.

Såret inne i håndflaten har lukket seg og begynt å gro fint. Pekefingeren trenger nok noen uker til, men det ser veldig bra ut og hevelsen har gått ned de siste dagene.

Fredag, 3. juli 2020

Sitter på et ferjeleie i Tjøtta og venter, kom 10 min. for sent og neste ferje går om 3 timer🤣men været er helt topp så vi sitter ute i solen. Skal til Brønnøysund i dag, hvor neste stopp blir, bestemmer vi i morgen. Merker at flere har ferie nå, mange biler på vei nordover. 🚗🚌🚜🚚🚛🛳

Lørdag.4. juli 2020

Før vi reiste fra Brønnøysund gikk vi opp til Torghatten, for en utsikt. Nok en lang dag i bilen, endte opp litt sør for Trondheim. Sitter ved stranda og nyter sola som er på vei ned. I morgen går turen til Kristiansund.

Mandag, 6.juli 2020

Kjørte fra Melhus og hjem i går, kjørte om Kristiansund og Atlanterhavsveien, Trollstigen og Valdresflya, startet kl 08.00 og var hjemme kl. 24.00. Tilsammen har vi kjørt 460 mil og vi har hatt utrolig bra vær, litt regn på vei hjem igår, ryggen har holdt ut teltlivet og hånden begynner å bli ganske bra. Etter litt søvn er det bare å begynne å vaske klær, har ryddet bort alt utstyr, kjøpt litt nye blomster, rosa bestemorblomster er en tradisjon når ferien er over. Skal prøve å bake brød med en hånd.

Nå blir det noen dager hjemme før jeg reiser på hytta.

Tirsdag, 7. juli 2020

Selv om jeg går litt i surr med datoene i blandt, føles det som høsten har kommet i dag. Er så glad for at vi hadde fint vær i ferien og håper det snart blir litt varmere igjen. Har strøket klær og fått ryddet bort alt etter ferien. Egentlig skulle jeg prøvd om det går greit å sykle med hånda mi, men det får vente, klarer å strikke og det er jeg veldig happy for.

Torsdag, 9. juli 2020

Det er nøyaktig 4 mnd siden jeg var på treningssenteret sist,  idag var jeg der igjen. Mange øvelser jeg ikke klarer på grunn av hånden min, men det var herlig å komme igang 🏋️‍♀️
Det er alltid litt nedtur å komme hjem etter en ferie, men det et deilig å legge seg i egen seng og eget bad er digg.

Savner også sommerfestivalene, blir ikke det samme på TV eller PC.

Mandag, 13. juli 2020

Vært på hytta og klippet gress og funnet ut at jeg må beise i år, den tid den sorg. Nå merker jeg at jeg vil ha tilbake sommervarmen og nyte sommerkveldene ute.

Tirsdag, 14. juli 2020

Jeg irriterer meg over at jeg har blitt så opphengt i været, men det påvirker jo endel på hvordan dagen blir, har vasket litt, bakt litt og strikket litt idag siden det regner. Har tenkt litt på hvordan høsten blir, tror nok den kan bli tøff for jeg synes veldig mange later til å glemme at vi fortsatt har en pandemi å hanskes med, selv om vi har lite smitte her i landet, det kan fort endre seg.

Onsdag, 15. juli 2020

Jentene (barnebarna) og jeg har hatt en shoppingdag i Sandvika, i tillegg til handling koste vi oss med god lunsj, alltid superhyggelig å ha en slik jentedag 👩‍👧‍👧men det er litt slitsomt. Egentlig hadde vi tenkt å besøke roseparken, men det får vi ta når folk har begynt å jobbe igjen og det ikke er så mye folk.

16.7.2020 Et av stedene jeg var innom i sommer, på vei fra Bodø mot Kjerringøy

Fredag, 17. juli 2020

Dagen begynte bra, men så skjedde det noe med ryggen, vet ikke hva eller hvordan , men nå trives jeg best liggende på sofaen. Klarer å strikke og lese så jeg er fornøyd med det. Går nok fort over. Fingeren min har gjort litt vondt i det siste, ser bra ut, men jeg får prøve å holde hånden litt mer i ro.

Mandag, 20. juli 2020

Jeg hadde håpet på at ryggen var OK igjen, men nei det er den ikke. Derfor er det ikke så mye jeg får gjort. Går litt på tredemølla, da kan jeg holde meg fast på begge sider. Ellers bruker jeg en gammel stokk etter farmoren min når jeg går rundt. Kiropraktoren min har ferie, men er det ikke bedring i morgen får jeg finne en annen som er på jobb. Det er bare så forbanna kjedelig 😩

Tirsdag, 21. juli 2020

Bedre, men ikke bra. Det går iallfall riktig vei. Begynner å bli utålmodig, men jeg klarer å gjøre litt hvis jeg bruker tid, må bare huske på å ikke belaste ryggen. Lurer på når fingeren min er leget også. Det står litt stille. Ja, ja, slik går nå dagene 🤷‍♀️

Onsdag, 22. juli 2020

Vært hos svigerinnen min og fått et strikkeoppdrag, skal strikke ermer til en genser hun holder på med, og som vanlig har hun ingen oppskrift, forteller bare hvordan hun tenker, litt morsomt 🧶🧶Fikk også bursdagsgave, litt på forskudd. En kjempefin strikkekurv, som en venninne har sydd

Torsdag, 23. juli 2020

Skulle egentlig reist på hytta, men jeg avventer litt til ryggen er bra igjen, går riktig vei nå. Derfor har jeg holdt litt på ute idag, rensket opp rundt søppelskuret, det er ingen andre som gidder, men det ser så mye bedre ut når ugresset er borte. Har funnet ut at det ikke hjelpet å irritere seg, og naboene vet jo at jeg gjør jobben til slutt. Været er iallfall perfekt for slikt arbeid.

Fredag, 24. juli 2020

Jeg må ha en plan, til høsten. Regner med at det ikke blir noen turer utenlands, og det er OK, men jeg må finne på noe som føles bra og som gir meg noe. Jeg husker jeg pratet med en pensjonist når jeg tok forberedende prøver til universitetet. Han hadde begynt å studere juss, fordi han hadde lyst og fordi han synes det var interessant. Tror ikke jeg skal begynne å studere, men hva har jeg lyst til å lære mer om? Får se, dukker sikkert opp noe. Har en annen plan jeg har begynt på 😳kommer tilbake til det 🧐

Mandag, 27. juli 2020

Litt lett trening på formiddagen, nå går det greit å bruke hånda, men ryggen er ikke 100% ennå. Må uansett ta det litt rolig for ikke å bli så støl. Det er ikke så mange i treningsstudioet ennå og det går veldig bra med avstandsregelen, det gjør det ikke andre steder, en meter har blitt halvert. Nå må folk skjerpe seg.
Har bakt litt også, skal snart på hytta og det er godt med hjemmebakst 😋🥐🧁🍪

Onsdag,29. juli 2020

På vei til hytta, startet turen i øs pøs regnevær, men når vi nærmer oss har sola tatt over. Må innom å kjøpe beis for i morgen starter vi jobben med å beise hytta. Det er meldt strålende vær 🌞🌞

Torsdag, 30. juli 2020

Hurra for meg som har bursdag idag. Men det er ikke grunn nok til å ikke gjøre noe. Tevje og jeg begynte å beise hytta og jammen fikk jeg overraskelsesbesøk fra sønn, svigerdatter og barnebarn og Nike. Da ble det fortgang og etter litt kakespising og taco fikk vi beiset begge anneksene og halve hytta. Nå gjenstår det 2 vegger i morgen så er vi ferdig.

Tevje ringte opp Mikkel i Australia på FaceTime og da fikk jeg bursdagssang også.

Fredag og siste dag i juli 2020

Flott vær på fjellet og etter å ha hentet mer beis, er vi nå ferdig med å beise. Har igjen vinduene som trenger et strøk, men de er 17 år så de har holdt seg utrolig bra.  Har bestilt ved som kommer i morgen tidlig. Er veldig glad for den hjelp vi fikk igår, hadde nok ikke blitt helt ferdig hvis vi skulle gjort hele jobben , Tevje og jeg.

Mandag 3. august 2020

Rakk å klippe plenen før jeg skulle til tannlegen, det gikk greit selv om jeg hadde skikkelig vondt i magen, nå er det et år til neste gang.

Det er nå 2 år siden jeg sluttet å jobbe, tiden har gått fort, men har nok ikke gjort alt jeg hadde planlagt. Det skyldes til dels pandemien og dels familiære forhold, ting man ikke rår over. Tror dessverre det blir en stund til vi kan leve normalt igjen og i mellomtiden får vi gjøre det beste ut av hverdagen.