Fredag, 28. juni 2019

I dag har jeg gjort siste innspurt før ferien, klipt plenen, ordnet med blomster og nesten pakket ferdig. Nå gjenstår bare det jeg ikke får tatt før i morgen.

Jeg kommer til å skrive innlegg fra ferien, så følg med.

Lørdag, 29. juni 2019

Ankommet Gardermoen, innsjekking  og sikkerhetskontroll gikk smertefritt. Nå sitter vi og spiser litt før flyet letter kl.18.00. Kommer til New York lokal tid kl. 20.00.

Søndag, 30. juni 2019

Ruslet rundt omkring på formiddagen, mye å se på, blir helt svimmel av alle de høye bygningene. Shoppet også selvfølgelig og vi glemte helt å spise, må bli flinkere til det. Kroppen synes ikke dette er helt ok

1. Juli 2019. Vanskelig å vite hva man skal skrive, derfor blir det bare bilder idag

Tirsdag, 2. juli 2019

Vært på farten i hele dag, har sett alt vi hadde planlagt og mer til. Merker at kropp og hode er sliten, masse inntrykk og ikke minst lyder. Husker ikke at det var slik forrige gang jeg var her.

I morgen reiser vi videre til Boston .

Onsdag, 3. juli 2019

Kjørte buss fra New York til Boston, der ble vi hentet av Louise og hennes mann og kjørte videre til Topsfield. Her blir vi til vi reiser hjem, I morgen skal vi på poolparty og feire 4. juli, blir spennende.

Fredag, 5. juli 2019

Gårsdagens feiring ble slik de fleste amerikanere gjør; grillparty sammen med venner. Jentene badet og vi andre prøvde å finne litt skygge. Masse god mat og hyggelige folk. Avsluttet med å se fyrverkeri fra Boston på TV. Å reise inn til Boston var ikke aktuelt, masse folk, ingen parkering og kjempevarmt, vi ville ikke sett noen ting.

Lørdag, 6. juli 2019

I går var vi på shopping hele dagen, ble helt tussete i hodet. Kjørte langs kysten tilbake og det var utrolig fint. I dag skal vi inn til den nærmeste landsbyen og i kveld er vi bedt på middag i en eller annen klubb, kanskje blir det en liten båttur også.

Søndag, 7. juli 2019

Hadde en kjempehyggelig middag i går på en yatch club, fikk oppleve » thunderstorm». I dag har vi vært i Boston, en kjempefin by og med vår husvert som jobber der fikk vi en flott rundtur. Sjekket inn på hotel for natten, i morgen reiser vi hjem.

Flyet vårt er ankommet Boston 😳

Tirsdag, 9. juli 2019

Hjemme igjen, nå gjelder det bare å ikke falle for fristelsen til å sove litt før kvelden.

Vi har hatt en flott tur med mange inntrykk. Når du bor hjemme hos folk, får du se ting vanlige turister normalt ikke får se. Spennende å besøke en skikkelig farm og se hvordan de bor.

Onsdag, 10. juli 2019

Føler med trøtt hele tiden, men det går over.

Har vasket og ryddet bort klær og ting i dag. Fikk oversikt over alle innkjøp, trenger ikke handle på en stund 😂

Nå blir det to dager hjemme så går turen til Ålgård på fredag, en kjapp tur over fjellet for å kjøpe garn 😳😂

Torsdag, 11. juli 2019

Klippet både hår og plen samt vært på treningsstudio. Sovet litt også da jeg fortsatt sliter ned døgnrytmen.

Elisabeth kommer idag så vi kan reise tidlig i morgen. Får høre vi er gale som reiser langt for å kjøpe garn, men sist betalte jeg kr 1.200 for garn som opprinnelig kostet kr 20.000. Dessuten ser vi hverandre ikke så ofte og da er det fint å ha denne tiden sammen. 🧶🧶

Fredag, 12. juli 2019

Hva skal jeg si, har foreløpig kjøpt 140 nøster garn, prisen pr. nøste er under kr 5 og vanligvis koster et nøste mellom kr 60 og kr 80. Og skal innom en tur i morgen også og kjøpe litt mer. Har garn for mange år fremover.

Hadde en flott tur over fjellet i strålende sol. Har vært innom tanta til Elisabeth og spist middag og skal spise frokost der i morgen. Vi overnatter i et hus hvor det er gjenferd, 😬

Kun posen til venstre er min 😱😂

Mandag, 15. juli 2019

Passer på å trene når jeg er hjemme, og det har jeg gjort idag. Har også tømt søppelsekken for garn og sortert litt. Har fått et ønske fra nevø Mikkel, og utrolig nok ser det ikke ut at jeg har garn som passer😳men Elisabeth skal over igjen før salget er over så jeg får få hun til å kjøpe litt mer for meg.

I morgen reiser jeg noen dager på hytta og tar med Mikkel til Gardermoen, han reiser tilbake til studier i Australia.

God tur tilbake til Australia, ses til jul😁

Onsdag, 17. juli 2019

Herlig med et par dager på hytta, helt alene. Noen turer og litt arbeid. Sist jeg var her prøvde jeg å ta ned en overkøye, nå har jeg kjøpt meg elektrisk sag og da gikk det fort og greit.

Fint å sitte ute og filosofere over livet. Jeg skal lære meg å ta livet som det kommer og akseptere at jeg kan ta det roligere nå, trenger ikke skynde meg med alt jeg gjør, men det sitter langt inne.

Fredag, 19. juli 2019

Foruten å ha gått en tur har jeg ikke gjort noe fornuftig. Tempoetappe i touren har jeg fått med meg da 🚴‍♂️

Skulle passet en hund i helgen, men det ble avlyst. Neste uke blir det en liten fjelltur på Hardangervidda eller dagsturer på Ble 🚶‍♀️

Mandag, 22. juli 2019

Montert ferdig kommode fra Ikea og ryddet alt garnet, trent og vasket bilen både innvendig og utvendig. I morgen blir det fjelltur til Den hvite hesten på Ble, spent på om prinsen er der 🚶‍♀️⛰😂

Flott tur til den hvite hesten på Blefjell, prinsen var ikke der😂

Torsdag, 25. juli 2019

Det er ikke mye man orker når det er så varmt, men det nytter ikke å være i sola hele tiden. Derfor har jeg begynt å male kjøkkendørene til hytta. Slipt,  vasket og grunnet, bare 2 strøk igjen, og det på begge sider. Har god tid, har ikke tid å reise opp før midten av august.

Fredag, 26. juli 2019

Ingen trening idag, for varmt. Har grunnet ferdig kjøkkendørene og bakt kake.

Det er nesten for varmt til grillparty, men får kjøre på med kaldt drikke 🍾🍾

Olsok 2019

Malt første strøk etter grunning, spennende å se fargen, hadde nemlig på meg solbriller når jeg tok den ut 😱, men  den var ok.

Utsatt treningen til i morgen, da blir det litt kjøligere. Har vel utsatt alt annet som skal gjøres også, må bare nyte 🌞

Tirsdag, 30. juli 2019

Til tross for at det er bursdagen min idag har jeg vært på trening🏋️‍♀️

Begynte feiringen i helga og fortsetter litt i kveld🎂 Derfor har jeg bakt litt. Det går mye tid til å svare på meldinger og telefon, men det er jo bare hyggelig 😀

Onsdag, 31. juli 2019

Siste dag av år 1. Bare å ta fatt på det neste.

Har malt kjøkkendørene til hytta, håper jeg blir ferdig i dag. I morgen må jeg pakke litt igjen, en uke på Landsskytterstevne i Evje er neste 😀

Torsdag, 1. august 2019

Malt,  trent, pakket og ordnet litt ute og inne. Klar for avreise i morgen tidlig.

I dag er det ett år siden jeg sluttet å jobbe, stemmer ikke helt da jeg jobbet i tre måneder i annen bank. Kan ikke jobbe mer for det blir altfor mye skatt å betale.

Foreløpig har jeg planlagt 3 reiser det neste året. Et av stedene har jeg ikke vært tidligere, hvor ? du får følge med å se 😂

Det er ikke lagt inn noen video

Rakk så vidt drilloppvisningen med Garden etter å ha kjørt litt omveier, ufrivillig 🤪

Å kjøre fra A til B burde være ganske greit, men jeg var innom C og D også. Må nok oppdatere GPS’en og tenke i tillegg, er ankommet Evje og klar for morgendagens konkurranse i feltskyting, som tilskuer.

Mandag, 5. august 2019

Sitter på arenaen i Evje og følger med på Numedals lag i samskyting, vinner nok ikke i år slik de gjorde sist år, men veldig spennende.

Minsten er teenåring i dag og vi har fått tid til å feire litt. Den beste gaven gav hun seg selv ved å kvalifisere seg til finalen på baneskyting, hurra 👏👏

Onsdag, 7. august 2019

Befinner meg fortsatt på Landsskytterstevne på Evje, men akkurat nå har jeg en stille stund for meg selv i huset vi leier. Her bor vi 7 stykker, men har vært opptil 10. Har vært på arenaen idag, men følte for å være litt alene.

Huset vi bor i er helt nytt og her bor det til vanlig en enslig mann. Det er stort og fint, men det er ikke vanskelig å se at det ikke bor en dame her 😳🤪 Kjempestor TV og veldig lite stæsj.

Mine skyteprinsesser ❤️❤️

Fredag, 9. august 2019

Hjemme igjen etter en flott uke på Evje. Og hvis du ikke vet det, er det elendig dekning på DAB radioen i Telemark. Tror jeg kjørte i 2,5 time uten dekning og når den kom tilbake hoppet jeg høyt i setet. Skal ikke utdype hva jeg mener, men dette er ikke bra 😣

Mandag, 12. august 2019

Har fått en smell i ryggen, så alt jeg hadde planlagt i dag måtte utsettes. Dagens trening ble en tur på tredemølla i oppoverbakke. Håper det går fort over for   dette har jeg ikke tid til, har tenkt å reise på hytta i slutten av uka og da trenger jeg ryggen.

Tirsdag, 13. august 2019

Ryggen er fortsatt ikke bra, men jeg har trosset smertene og pusset vinduer og bakt kake. Skal til kiropraktoren min i morgen og det grugleder jeg meg til. Må ha ryggen iorden til torsdag 😳

Skal gå en tur i skogen for det hjelper.

Onsdag, 14. august 2019

En herlig følelse mår kloa i ryggen slipper taket, ikke helt bra, men mye bedre.

Har gått tur idag også samt bakt boller til bursdag, august er den måneden hvor de fleste i familien er født, blir litt feiring idag🎂🧁☕️

Toradag, 15. august 2019

Hentet Tevje på Lillehammer og reist opp på hytta . Tevje har klipt gresset på takene. Kjørt han tilbake til hybelen. Jeg skal male litt hvis jeg får tid før kvelden ellers får jeg ta det i morgen

Tevje klipper takene på hytta

Fredag, 16. august 2019

Tåke og regn på fjellet idag, fikk malt første strøk på kjøkkenøya. Irriterer meg grønn over at det er så mange forskjellige skruer, hvorfor kan det ikke bare være 2 forskjellige? Jeg klarer ikke å se hvilket skujern jeg må bruke 😖

Hentet Tevje på skolen og kjørte hjem, plukket opp minsten på veien som skal sjekke hva som er på loftet imorgen, hun tror hun skal finne mye spennende, men blir nok skuffet.

Mandag, 19. august 2019

Startet dagen med kiropraktortime, vasket bilen jeg lånte på hytta og leverte den tilbake før jeg hadde en rolig trening, ryggen fungerer igjen, men det skader ikke å ta det litt med ro.

Malt frontene på kjøkkenskuffene til hytta, måtte ta de med hjem da jeg ikke fikk ut noen skruer, med riktig skrutrekker var det lett.

Tirsdag, 20. august 2019

I dag er den første dagen på lenge jeg ikke har hatt noen avtaler. Har defor benyttet dagen til litt huslige sysler, klippet plenen og malt ferdig, vasket malepenslene og ryddet bort malesakene.👩‍🎨

Har også betalt restskatten min, men ikke med glede, tenker på alt jeg kunne brukt de pengene på ✈️

Onsdag, 21. august 2019

Startet dagen rolig med strikketøy og God morgen Norge. Flott vær og da måtte jeg finne på noe ute, røsket opp blomster som har gjort sitt i år. En liten avtale i byen og så ble resten av dagen tilbrakt ute i 🌞

Torsdag, 22. august 2019

Litt hudpleie på morgenen, så sjåførjobb🚘

Siden det regnet brukte jeg tiden til å gjøre huset og meg selv klar for helgen 🤪

Har begynt å montere en kofte jeg har strikket, det tar nesten like lang tid som å strikke den.

Fredag, 23. august 2019

Det er bare så herlig når kroppen fungerer, så på dagens trening bare gønna jeg på 🏋️‍♀️

Skulle spise lunsj ute, men det var for mange vepser som ville smake på maten. Har beiset en kasse som jeg skulle ha gjort for leenge siden.

Nå skal helgen nytes med herlig vær 🌞🌞🌞

Mandag, 26. august 2019

Siden det er varmt om dagen startet jeg dagen tidlig og hadde en skikkelig opprensking i garderoberommet mitt, det resulterte i fem søppelsekker med klær, sko og vesker som jeg leverte til Fretex samt en pose som skal kastes. Ble god plass.

En bra treningsøkt før jeg leverte bilen til fattern til EU kontroll, brukte ventetiden til en tur langs Lågen.

Tirsdag, 27. august 2019

Levert noen lamper på gjenbruksbutikken og kastet 4 sekker med ting og tang. Finner ikke den nyeste treningsbuksa mi, håper jeg ikke har lagt den i en av sekkene😖

Har sittet ute i sola og strikket sokker resten av dagen 🧶

Torsdag, 29. august 2019

Først trening så en behandling, deretter kjørte jeg til hytta. Akkurat i det jeg kom frem ble det et satans regnevær, men jeg skal male litt inne og da er det i grunn bare koselig. Får fyre litt og kose meg.

Fredag, 30. august 2019

Fikk bare gjort halvparten av det jeg hadde planlagt på hytta, selv om jeg hadde med riktig skrutrekker, fikk jeg ikke ut skruene og må bare bite i det sure eplet og be sønnen om hjelp.

Hentet Tevje på Lillehammer og leverte han hjemme hvor han skal få litt omsorg slik at han blir frisk til han skal til Sveits på landslagssamling neste uke, fikk deilig middag som takk når jeg kom hjem 😋

Mandag, 2. september 2019

Vet ikke om det er sola eller noe annet, men jeg bobler litt over om dagen 🤪 På dagens trening satt jeg ny pers i benpress🏋️‍♀️ Har også gått en tur i det fine været.

Nå må jeg utnytte energien til noe fornuftig for den kommer ikke til å vare evig.

Onsdag, 4. september 2019

Regnevær i hele dag så det har blitt en kosedag inne. Har hatt en økt på spinningsykkelen, strikket ferdig sokker, bakt litt og laget en deilig grønnsakssuppe.

Torsdag, 5. september 2019

Har vært i byen idag, mange ting som skulle ordnes. Prøver å samle opp slik at det ikke blir så ofte, for dette synes jeg er kjedelig, men treffer jo alltid kjentfolk og det er selvfølgelig hyggelig.

Har også planlagt noen avtaler til uka.

Dagen i dag har ikke vært av de mest aktive, men på dagens trening økte jeg belastning på alle apperatene og det vil jeg nok merke i morgen. Etter lunsj har jeg lest, boka jeg holder på med er så spennede at det er vanskelig å legge den fra seg. Skulle klipt plenen, men det kan jeg gjøre til beste uke. 🤣

Mandag, 9. september 2019

Først frokost så God morgen Norge med strikketøy. Så var jeg klar for trening. Var innom å gjore min borgerplikt før lunsj og klipping av plenen. En liten tur på loftet og hentet ned et par senger som jeg skal male før jeg tar de med på hytta. Jentene skal gjøre om i annekset og da bytter vi fra tre sengeplasser til to. Så hvis noen trenger en familiekøyeseng har jeg en 😀

Tirsdag, 10. september 2019

I dag har jeg vært i Drammen på en lunsjavtale ☕️🥪 og da gikk dagen. Helt greit tidsfordriv på en regntung dag. ☔️

Onsdag, 11. september 2019

Klokken var langt på dagen når jeg stod opp idag 😳 og jeg har ikke gjort noen ting, jo selvfølgelig har jeg det, men ikke noe fornuftig. Burde ha tatt på regntøy og gått en tur, men det hadde jeg ikke lyst til.  Har surfet litt på nettet for å få litt innspirasjon til hvordan jeg skal pusse opp stua, skal ikke begynne ennå, men det er gøy å se hva andre har gjort.

I går så jeg et fint ordtak; se deg ikke tilbake, det er ikke den veien du skal. Jeg har alltid prøvet å leve etter dette 😀

Torsdag, 12. september 2019

Jeg må slutte med å lese krim halve natta, men jeg stod opp til vanlig tid idag. Har trent og vært hos hudpleier.

Kjøpte fårikålkjøtt til søndagsmiddagen. Siden sola har kommet tilbake har jeg gått en tur også. 🌞🚶‍♀️

Fredag, 13. september 2019

Kafebesøk med en gammel håndballvenninne, så var broder’n og jeg og ordnet med litt forskjellig og det var den dagen. Skulle heller vært ute i det fine været, men det får jeg nok sjansen til senere.

Mandag, 16. september 2019

Våkner, står opp, dusjer og spiser frokost. Så drar jeg på trening og deretter dagens andre dusj 🚿 Etter lunsj gikk jeg over symaskinen og renset den . Samlet sammen litt forskjellig som jeg skal ha med på hytta senere i uka.

En ting jeg må utsette til neste år er motorsykkelturen med storebroren min, siden ingen av oss jobber lengere har det vært vanskelig å finne tid til det 😂🏍 men det blir tur, vi har bestemt hvor vi skal dra .

Tirsdag, 17. september 2019

En av mine brødre og jeg har vasket stua hos våre foreldre idag. Når vi var to gikk det veldig greit.

Må nok ta en gåtur i finværet også, men først litt middag.

Onsdag, 18. september 2019

Problemet med dager hvor jeg ikke har planlagt noe, er at de blit litt uorganiserte.

Har hentet en tilhenger og begynt å lempe ut det jeg skal ha med på hytta i morgen, skal hente mer i ettermidag hos sønnen.

Siden været er bra fant jeg ut at jeg kunne rydde litt i ugresset til naboen, håper de ikke tar det ille opp

Torsdag, 19. september 2019

Rakk å trene før jeg byttet bil, hentet Ragnar og reiste på hytta. Vi har satt på kjøkkendørene, kastet et kjøleskap og bært inn det vi hadde med opp.

I morgen skal vi demontere en seng i annekset før vi reiser til Gardermoen og henter Tevje som har vært i Sveits i tre uker, først på landslagssamling og så samling med NTG.

Fredag, 20. september 2019

Noen skruer er bløtere enn andre og hvis du bruker drill på å ta ut disse skruene, blir de oftes ødelagt, dette har jeg lært idag.Men vi fikk det til med litt banning.

I steden for å kjøre via Hamar nedover tok vi veien på andre siden av Mjøsa, ingen av oss har kjørt der tidligere. Etter å ha hentet Tevje på Gardermoen hadde vi et ærend i Oslo, ikke lurt på fredag ettermiddag, men kom hjem til slutt 🚘🚘🚘🚘

Mandag, 23. september 2019

Startet dagen med å male litt, resten av dagen har gått med til å ordne forskjellige ting for mine foreldre. Har lyst til å si forbanna banker, for å kunne disponere en konto må du være kunde i banken, og det skal man selvfølgelig gjøre på nett. Det er bare det at jeg har bank id på mobil og det gikk ikke, kodebrikken min virker ikke lenger og da blir alt veldig vanskelig, har ikke tålmodighet til slikt.