Onsdag, 11. desember 2019

Mulig noen som er lei av å høre om at jeg ser på håndball, men det er snart slutt. Dagens kamp var en påkjenning for hjertet, men Norge vant 👏

Har vasket badet idag, en ting på lista mi som kan strykes, men det gjenstår litt enda.

Torsdag, 12. desember 2019

To av dagens avtaler ble kanselert og da hadde jeg plutselig tid til å trene.

Har hatt møte hos boligbyggelaget hvor jeg skulle være megler mellom to andelseiere som ikke er helt enige om tolkningen av husordensreglene, kun den ene kom og da ble det mer etterarbeid på meg med å skrive brev til den som ikke dukket opp.🥴

Har ikke fått strøket noen av punktene mine på "to do" listen min. Får se om jeg må ta kvelden i bruk.

Nike på besøk under håndballkampen idag, synes hun ikke fikk nok oppmerksomhet 😂

Mandag, 16. desember 2019

Kiropraktortime på morgenen, så en treningsøkt og på veien hjem fikk jeg handlet litt.

Pakket inn julegaver, mangler bare juletreet og legge de under, men det blir ikke ennå.

Skulle lage risboller, men så hadde jeg spist opp sjokoladen😋 så det fikk jeg ikke gjort.

Tirsdag, 17. desember 2019

I dag har jeg vasket kjellerstua hos mine foreldre og ryddet litt i noen skap, fikk kastet litt og det liker jeg. Avsluttet med å lage middag, noe de setter pris på.

Onsdag, 18. desember 2019

Siste julegaver er i boks, masse folk selv om det var midt på dagen og tålmodigheten min er ikke størst i slike sammenheng. Har også endelig laget risboller, bare krumkaker igjen på kakelista.

Vet du at det koster kr. 190 å sende et rekommandert brev, synes det var vel mye, men må man så må man bare betale.🤔

Torsdag, 19. desember 2019

Siste treningsøkt før jul , hudpleie og kjøpt juletre. Før hentet jeg tre i forsvarets skoger, så dette er andre gang jeg betaler for juletre 🌲

I år skal jeg også pynte før lille julaften, så jeg har hentet frem pynten. Tror jeg har full oversikt nå 🎅🏻

Fredag, 20. desember 2019

Har pusla inne idag, vasket og pyntet, nå mangler jeg bare å pynte tre og lage karamellpudding og det skal jeg ikke gjøre før på mandag.

Noen ganger lurer jeg på hva jeg hadde gjort til jul hvis jeg var en mann 🤔ja, nå er jeg ikke det så det blir bare dumt å tenke på det 🤪

Lille julaften 2019

Har ikke gjort så mye idag, handlet inn litt mat, kjøpt blomster og vært innom et kontor og undertegnet et dokument. Har planer om å vaske bilen, det er det eneste jeg ikke har fått gjort. 🎄🚘

En riktig god jul 🎄🎅🏻

3. juledag 2019

Etter tre dager med juleselskaper er det godt med litt egentid, koser meg med strikketøy og en krimbok. Skulle egentlig trent litt idag, men dagen er ikke over ennå. 🎄🏋️‍♀️

Mandag, 30. desember 2019

Skulle vært på hytta nå, men vi måtte avlyse turen. Har byttet batteri på bilen og vært på kino i Drammen, fikk tolv opplevelser av barnebarna til jul og kinobesøk var ett. Så Tunnelen og jeg lærte et par ting, kjørte i en kort tunnel etterpå og det gikk bra 🤣

Siste dagen i år

Ønsker alle et fint nytt år. Mitt motto skal være at ingenting er umulig i det nye året.

Blir feiring i Vestfossen isteden for hytta, men er ikke noe dårlig alternativ det, 🍾🎉💫

Torsdag, 2. januar 2020

Først vasket jeg bilen, så ryddet jeg bort julen og bakte brød. Ikke så ille det på den første hverdagen i det nye året. Skulle trent også, men det får jeg heller gjøre i morgen.

Nyttårsforsetter synes jeg er noe stort tull, jeg har heller ønsker for året, så blir det litt opp til meg om jeg får oppfyllt noen av dem, hva det er kommer jeg tilbake til etterhvert, kanskje.

Fredag, 3. januar 2020

Ble ikke trening idag, ble sittende å se på TV, først begravelsen til Ari Behn og så Tour de Ski, heldig som kan se sport midt på dagen, digger det.

Kan hende jeg tar en økt på spinningsykkel eller tredemølle, men for å være ærlig, tror jeg at jeg unner meg selv en lat dag.

Mandag, 6. januar 2020

Selv om det er den første hele uken i det nye året, sliter jeg litt med å komme igang, men jeg vært på trening. Og endelig har kommunen skrapt veiene, så det går an gå ute igjen, men fortsatt veldig glatt.

Har endelig funnet en strikkeoppskrift som jeg vil bruke litt mer enn en uke på, masse mønster og 6 forskjellige farger, gruer meg til jeg blir ferdig og skal feste alle trådene. Når jeg begynte å strikke i sin tid, var det bestemor som gjorde det for meg.

Onsdag, 8. januar 2020

Annbjørg, mitt eldste barnebarn er 17 år idag, hurra 🎉❤️ Jeg har vært på lunsj hos en venninne av muttern, veldig koselig.

Lenge siden jeg har klaget på været 🥴 ingen grunn til det heller, det er jo vårvær ute, fortsatt veldig glatt på sideveiene.

Torsdag, 9. januar 2020

En privat jobb på formiddagen, hoppet derfor over trening. Vel hjemme igjen laget jeg en stor kjele med deilig suppe, æsj det hørte klissete ut, suppe er suppe😋 og kanskje baker jeg rundstykker senere, skal vel se litt håndball, EM herrer, og da går det fint å bake litt samtidig 🤣

Fredag, 10. januar 2020

En god helgefølelse kommer snikende, kjøleskapet er fyllt opp, huset vasket og kroppen skrubbet og smurt🧹🛀

En uke igjen til vi reiser til ungdoms OL i Sveits og jeg begynner å få reisefeber ✈️⛷

God helg 😁

Mandag, 13. januar 2020

Hva gjør du når du våkner opp og har fått en eller annen betennelse på øyet, er kvalm og svimmel og har tre forskjellige kjøreoppdrag? Jo, biter tennene sammen og utfører det du har lovet. Det er ikke ofte jeg tar tabletter, men det hjalp litt. Resten av dagen blir nok tilbrakt på sofaen.🥵

Onsdag, 15. januar 2020

I dag har jeg jobbet på kjøkkenet i etterpålag i en begravelse. Det var mye som skulle gjøres, men det gikk bra. Og fy  så sliten jeg ble, 5 timer i ett strekk uten pause, ikke vant til slik jobbbing lenger.

Torsdag, 16. januar 2020

Pakkedag, reiser tidlig i morgen og da må alt være klart i kveld. Flagg og kubjeller er med i kofferten og jeg er klar for å heie på Tevje i Ungdoms OL, uansett resultat blir er en spennende opplevelse ⛷🇳🇴
Er spent på om Sveits sender håndball EM på TV, selv om de sveitsiske herrer er utslått.

Fredag, 17. januar 2020

Sto opp kl 04.00, tok toget til Gardermoen  og så fly til London, der måtte vi hente ut baggasjen og sjekke inn på nytt, det var bare at flyet var en time forsinket, men rakk det neste flyet på minuttet. Leiebil fra Geneve til Lausanne en fredag ettermiddag, noen som har prøvd det? Det tok iallfall laaaang tid, men kom da frem til slutt. I morgen reiser vi opp til der konkurransen skal være og blir der til torsdag .

Søndag, 19. januar 2020

Reiste opp i Alpene, stolheis 700 meter rett opp, var så mye vind at konkurransen ble avlyst, prøver på nytt i morgen. Der vi bor er det påskevær, så vi vil nyte resten av dagen på verandaen.

Mikkel foran bakken.

Mandag, 20. januar 2020

Idag var det både kvalifisering og finale i Slopestyle, Tevje kom til finalen og ble nr.11, han var fornøyd, men hadde vondt i kneet. Bigair på onsdag.

Heiagjengen hadde en flott dag i bakken , kjempevær og flott stemning. Nå gjenstår det bare litt feiring på Mikkel og meg i kveld, vi skal ut å sjekke pubene 🍺🍺🍺

Brødrene Skaug

Tirsdag, 21. januar 2020

Hviledag idag, noen brukte dagen på ski, jeg var i Montreux en liten tur. Nok en flott dag med strålende sol. I morgen er siste konkurransedag for Tevje med kvalifisering og eventuelt finale i BigAir, håper han har fått behandling på kneet ditt og er klar.

Onsdag, 22. januar 2020

Siste konkurransedag i OL, Tevje kvalifiserte seg til finalen i Big Air og endte på 10. plass. 👏

Reiste til Lausanne hvor vi overnatter til i morgen. Fikk med oss avslutningssermonien og middag med noen andre norske.

Mikkel er ivrig supporter

Torsdag, 23. januar 2020

Etter 10 timer på reise er jeg hjemme igjen etter en eventyrlig tur. Det beste er at Tevje var fornøyd med resultatene sine til tross for kneskaden som satte han noe tilbake. Han fortsetter med europacup rundt omkring i en måned.
Vi var 7 stykker fra familien som heiagjeng.

Fredag, 24. januar 2020

Hverdag igjen, vasket litt klær og bakt brød. Skulle egentlig trene, men gikk heller en god tur i det fine været🌞

Nå er det bare å gjøre seg klar til semifinale i EM håndball i kveld🤾

Mandag, 27. januar 2020

Dagen begynte med å være med muttern på sykehuset for å ta røntgenbilde, liker ikke sykehus. Så var jeg innom Volvo og kjøpte lakk til bilen, skal ha rebehandling av lakkbeskyttelse og har et par merker jeg vil gå over. Deretter var det på tide med trening. Det ble ikke tid til lunsj idag, får prøve å rekke det i morgen 😂

Tirsdag, 27. januar 2020

Snøen kom tilbake og jeg har bare kost meg inne i dag, en vedkubbe i ovnen, bare for kosens skyld, en kopp te sammen med en bok, strikket og lagd litt god mat. En lat og god dag med andre ord 🧶🧶🥪☕️📖

Onsdag, 28. januar 2020

Måkte snø foran garasjen og fy flate så tung snø. Kafebesøk med en håndballvenninne og vi gikk igjennom guttas innsats i EM.

Jeg har begynt på et stort prosjekt som innebærer tre mindre prosjekt som jeg skal være ferdig med i løpet av noen måneder, hva det er kommer jeg tilbake til hvis det går bra 😮

Torsdag, 30. januar 2020

Våknet opp med en stiv og vond rygg og tenkte det ville hjelpe med en treningsøkt, men idag gjorde det ikke det. Da var det bare å finne en god stilling i sofaen og se på NM i ski 🤪

Fredag, 31. januar 2020

Ryggen er bedre, men ikke bra nok til at jeg har fått gjort det som var planen idag. Derfor bestemte jeg meg å være sur, men nå gidder jeg ikke mer 😒😄

Jeg er så heldig å ha en kjempesnill nabo som hadde måkt foran garasjen min, derfor var det ikke noe problem å ta ut bilen.

Mandag, 3. februar 2020

For 45 år siden kom Thor Helge til verden, du verden som tiden går, gratulere med dagen ❤️

Har trent på formiddagen og så har jeg levert bilen til rebehandling av lakkbeskyttelse, da slipper jeg å stå tidlig opp i morgen, måtte vente en halvtime på bussen hjem og det var kaldt fordi jeg kun hadde tynne treningstights og joggesko, men når du er så dum, fortjente jeg det vel 😬

Tirsdag, 4. februar 2020

Gikk til byen og tok bussen for å hente bilen, som var like blank i lakken som da den var ny. Fullt av skoleelever på bussen, glad jeg ikke gjør dette hver dag, men en interresant opplevelse.

Måtte vaske litt idag, lenge siden sist samt at jeg var hundepasser på lørdag og gulvet var fullt av små hundelabber 😊

Onsdag, 5. februar 2020

Siden jeg ikke skal være hjemme på morsdagen bestemte jeg meg for å bake en kake til muttern. Jeg måler alltid opp alle indigriensene på forhånd og lagde en nøttebunn, var fornøyd da jeg tok kaken ut av ovnen. Så begynte jeg å rydde opp og oppdaget at jeg hadde glemt å ha i hvetemel og bakepulver 😮 Tror det går bra uten, får pynte litt ekstra og ikke si noe.

Torsdag, 6. februar 2020

Klippet håret, trent og levert morsdagskaken, begynt å pakke litt til vinterferie på hytta. Har helt glemt at jeg burde ha renset skiene, nå tar jeg sjansen på at de holder. Det er ikke meldt så fint vær, så jeg må finne noe garn jeg kan ta med. Garnlageret mitt begynner å minske, men fortsatt nok til noen gensere til.

Fredag, 7. februar 2020

Vært på polet, hudpleie og pakket ferdig til 6 dager vinterferie på hytta. Det er meldt skikkelig uvær på søndag og blir spennende å se om det slår til. Med god mat og drikke, strikketøy og en god bok, samt godt selskap blir det uansett bra.

Mandag, 10. februar 2020

Etter to dager med uvær lettet tåka og vi fikk en flott skitur. Føret var perfekt og selv om sola var fraværende var det helt ok. Vi storkoser oss og har ennå igjen to dager før vi må reise hjem igjen.

Kunne ikke fått mer nykjørte løyper 👍

Tirsdag, 11. februar 2020

Tenk å ha det så fint en helt vanlig tirsdag i februar, en god skitur hvor føret var bare helt fantastisk, følte jeg kunne gå og gå i evighet og vakker natur.

Har begynt å planlegge sommerens tur til Lofoten med både fjellsko og kajakk i baggasjen, det blir spennende.

Onsdag, 12. februar 2020

Alt har en ende, også en herlig vinterferie. Hjemreise idag, men vi fikk tid til nok en flott skitur, perfekte løyper og ski, sola varmet, kan en ha det bedre.

På hjemturen stoppet vi på Gjøvik, det gjør vi alltid, og fikk shoppet litt 😂 Snakket om turen til Lofoten til sommeren og alt vi skal gjøre. Planlegger å bo i telt hvis været tillater det, vi skal gå noen fjellturer, padle , prøve havfiske og kjøre ribb. Ellers skal vi ta ting på sparket og nyte midnattssolen.

Fredag, 14. februar 2020

Litt jobbing hjemme før en bra treningsøkt. Da er det lov å se på sport på TV etterpå. Og det beste er at jeg er bedt på middag senere idag😋

Mikkel reiser tilbake til studier i Australia og Tevje har kommet hjem fra Europacup med røket korsbånd. Nå venter operasjon og opptrening i minst 9 mnd, det gjør vondt i et tantehjerte, men får kose meg med guttene i kveld.

Mandag, 17. februar 2020

Foruten å trene og kiropraktorbesøk har jeg begynt å rydde litt i hodet mitt 😳

Jeg har funnet frem noen gamle permer hvor jeg har litt verktøy til dette. Så jeg har laget liten plan på hvordan jeg skal gjøre dette, tror vel egentlig det er ganske ryddig der, men skal iallfall prøve å ommøblere litt. Ganske morsomt 🤪

Onsdag, 19. februar 2020

Akkurat i dag som sola skinte hadde jeg selvfølgelig et par avtaler som gjorde at jeg ikke fikk vært ute, men  jeg skal ut å gå i ettermiddag. Må nok ha på piggsko for i skogen er det fortsatt glatt.

Torsdag, 20.02.2020

Gårsdagens tur gikk ikke helt som planlagt, veien var speiblank og jeg hadde glemt hodelykta. Siden det er bratt opp og ned igjen, turte jeg ikke gå, men fant en annen vei som var grei å gå.

Idag har det vært innevær og jeg har strikket ferdig en genser, sett masse sport på TV og lagd en deilig lunsj.

Fredag, 21. februar 2020

Tevje skal låne spinningsykkelen til å trene på når han er hjemme i helgene, det er bare det at den måtte bæres ned fra 2. etasje, og den er jævlig tung og trappa er bratt. Men vi fikk det til, det vil si jeg bare så på🤭 Tror jeg ikke skal ha den opp igjen når den tid kommer. 🏋️‍♀️🚴‍♀️

Mandag, 24. februar 2020

Etter å ha mottatt en veldig trist oppdatering i går, har jeg tenkt at man ikke må ta livet som en selvfølge. Det er viktig å nyte livet samtidig som man må forberede  kropp og sinn på tiden som kommer. Jeg har trent mer eller mindre siden 10 års alderen, og det er en av de tingene jeg kommer til å fortsette med. En balansegang mellom hverdag og plikter og mer lystbetonte ting er også viktig. Jeg har nok ikke alltid vært flink til å prioritere meg selv og det burde være en enkel ting å gjøre noe med .

Tirsdag, 25. februar 2020

En ting jeg bør slutte med er å lese krimbøker halve natten, det medfører ofte noen drømmer som er litt skumle, og en sen morgen. Det ble ikke noe av snøværet som var meldt, men surt og kaldt ute, desto bedre å kose seg inne.

Kjøpte meg ny symaskin til jul som jeg har brukt dagen å bli litt kjent med.

Onsdag, 26. februar 2020

I dag har jeg hengt med jentene som har vinterferie. Vi har vært en tur i byen og spist lunsj og shoppet bittelitt. Vi har også planlagt en spatur til Strømstad, vi må bare finne en dag som passer alle. Det er alltid koselig å være sammen med barnebarna. ❤️❤️

Fredag, 28. februar 2020

Både muttern og fattern hadde legetime idag, synes det er veldig effektivt at de har time etter hverandre, men når legen er forsinket ble det nesten to timer på venteværelse for meg, kan ikke tenke meg noe kjedeligere. Har også bakt litt til bursdag i morgen, og det var den dagen. 🎂

Mandag, 2. mars 2020

Var en tur i byen idag og det var en dame som begynte å prate med meg, hun kjente meg tydeligvis, og etter en stund sa hun at du kjenner ikke igjen meg du, måtte bare innrømme at det var sant, ble litt flau😬

Etter en litt hektisk helg var det helt greit å ta det litt med ro uten å ha dårlig samvittighet.