Torsdag, 24, januar 2019

Har vaska bilen, gått en tur i snøværet. Nå skal jeg bake kake til helga.

Utsatt treningen til i morgen, men tar kanskje en økt på spinngsykkelen.

Håndballfri dag.

Min nevø Tevje, 16 år, debuterer idag i WC freeski i Seisser Alm og jeg håpet i det lengste at jeg fikk overta flybilletten til broder'n hvis han måtte trekke seg, men den gang ei. Nå håper jeg han kommer til finalen og gjett hvem som skal sitte klistret til skjermen da.

Fredag, 25. januar 2019

Måkt snø, det ble dagens trening, ser ut som det blir måking i morgen også.

Det gikk ikke helt veien for Tevje, men så konkurrerte han mot de beste i verden, 37. plass, synes det er bra når du er 16 år.

Nå blir det håndball og et glass vin 🤾‍♂️🍷

Mandag, 28. januar 2019

Av alle mine interesser og hobbyer, er det lesing, strikking og trening som fenger mest om dagen, men jeg har fått en ny hobby ; snømåking 🤭 I dag brukte jeg snøfreser og da gikk det greit.

Tirsdag, 29. januar 2019

Var i byen og klippet meg idag og da så jeg noe morsomt; Kongsberg tester ut førerløse busser, siden det har kommet mye snø de siste dagene , var det en som gikk foran bussen og måkte. Bussen stoppet på grunn av en brøytekant som var litt for nærme bussen. 🤔

Februar nærmer seg og jeg har begynt å kjenne en murring i magen, hvorfor? Jo, fordi det nærmer seg tannlegetime og selv om tannlegen min er snill , hater jeg å gå dit. 🥵

Onsdag, 30. januar 2019

I dag hadde jeg en avtale hele dagen og som medførte at jeg måtte stå opp klokka seks. Halv åtte fikk jeg beskjed om at avtalen ble kansellert på grunn av sykdom. Plutselig hadde jeg hele dagen til meg selv, noe jeg ikke har hatt i hele januar. Hva gjorde jeg da 🤔 jo når jeg kom hjem sovnet jeg på sofaen og når jeg endelig våknet igjen var det langt på dag😂 Nå går jeg bruke kvelden til noe mer fornuftig 🏋️‍♀️

Torsdag, 31. januar 2019

Hva skal jeg si om denne dagen da? At det snør i Norge om vinteren er ikke unormalt, må nok ut å måke litt før kvelden er slutt, kommet ganske mye og han som skal brøyte glimrer med sitt fravær.

Ellers har jeg pusla litt i huset og strikket ferdig en genser som skal gis i gave på søndag🎁 Det er faktisk genser nr 6 i 2019 😳 Nå skal jeg strikke til min svigerinne og hun vet å utfordre meg, men det går nok bra.

Mandag, 4. februar 2019

Rolig start på dagen, begynner å få dreis på det. Trening og noen oppdrag rundt omkring.

Dagens føre og vær innbyr kun til å nyte resten av den innendørs.

Fyrer i ovnen og har strøket skjorter, det var nok lenge siden sist.

Har forresten funnet frem sparken igjen, morsomt å farte rundt på den ❄️🛷

Denne karen her er min beste venn om dagen 😂

Torsdag, 7. februar 2019

I går fikk vi bestilt hotellrom i New York til sommerferien. Vil være i Boston 4. juli og skal feire sammen med slektninger, tror det blir spennende.

Handletur i dag, men brukte ikke ei krone 🤪

Fredag, 8. februar 2019

Vasket huset, bakt kake og trent. Nå kan helga begynne 🍾

Har bestemt meg for å ta en ny tatovering, livsnyter, må bare bestemme meg hvor på kroppen jeg skal ha den🤪🤔

Mandag,11. februar 2019

En strålende dag, men fy søren så surt. Etter trening ble jeg derfor inne og begynte å planlegge oppussing av stua. Kjøkkenet ble over dobbelt så dyrt enn hva jeg trodde så nå må jeg gjøre en bedre jobb. Venter på tilbud på hyttetomta som jeg idag fester og så har jeg lyst på ny bil. Spørs om jeg har nok penger til alt. Turen til USA for 5 personer blir nok også et innhogg på kapitalen, blir nok bil som må vente og det er like greit for jeg synes det er vanskelig å vite om hva man bør kjøpe, kanskje jeg skulle prøve leasing.

Tirsdag, 12. februar 2019

I dag skal jeg bryte et prinsipp for jeg er så forbanna at jeg nesten sprekker.

Har vært i Drammen idag og hørte på radioen om oppslaget på en videregående skole fra noe russegutter med russebuss som søkte etter jenter som ville rulle med bussen. At det går an, jeg håper de blir utvist for resten av året og at jenter nå går sammen og boikotter dette vanviddet. Ære være de jenter som tør å stå imot 😡🤮

Onsdag, 13. februar 2019

Endelig en dag med sol og lite vind. Fikk skikkelig vårstemning på gåturen idag🤪

Ellers har det vært badedag, brød og boller

Må legge meg idag og ikke imorgen som jeg pleier, grytidlig opp i morgen.

Torsdag, 14. februar 2019

Tidlig opp, hentet pasient og kjørte til Bærum sykehus. Mens pasienten lå under kniven, koste jeg meg med en tur til IKEA. Hentet pasienten og så bar det hjem igjen. 🚑

Fredag, 15. februar 2019

Bilen har vært på EU kontroll i dag, godkjent for 2 nye år.

Nydelig vær, har gått en lang tur 🚶‍♀️

Ellers har det blitt litt forberedelser til helga. Tur til Bærum i morgen for å heie på Tevje som skal være med i Norgescuprenn i freeski. Søndag reiser jeg på hytta, skal bli deilig med noen «fridager»😂

Mandag, 18. februar 2019

Stod opp altfor tidlig til å være på hytta, lang frokost før vi gikk en tur på beina. Det var nemlig så tett tåke at vi så ikke skiløypa.

Reiste til Lillehammer og svidde av noen tusenlapper på Swix fabrikken før vi hentet Tevje og spiste middag og fylte opp kjøleskapet hans, gutten var kjempefornøyd med tanta si🤪

En herlig dag på fjellet

Onsdag, 20. februar 2019

Enda en herlig dag på fjellet. Egg og bacon er hyttefrokost, så en flott skitur. La på feller på skia idag, litt grisete å få på, men det funka bra i løypa.

Reiser hjem idag.

Noen herlige fridager på hytta

Torsdag, 21.februar 2019

Sjåfør til Bærum sykehus idag. Var innom Rykkin på veien hjem og hentet en hund 🐕

VM har begynt, må selvfølgelig følge med på det, får ta treningsøkta i morgen 🏋️‍♂️

Bakt knekkebrød i dag, god helg 😂🍾

Mandag, 25. februar 2019

Yngste barnebarnet er på besøk og etter en sen frokost dro vi på trening sammen. En liten handletur hører også med 😂

Taco til middag selv om det er mandag.

Vi har sminket hverandre, jeg må bare innse at de unge idag er utrolig flinke 👄💄Vi skal strikke og kose oss resten av dagen, blir kanskje litt baking også.

Tirsdag, 26. februar 2019

Barnebarnet ble hentet klokka åtte og reiste til Sverige. Jeg har hatt besøk fra Sarpsborg og etter lunsj gikk vi en tur til byen. Deilig vær idag og begynner å kjenne på vårfornemmelser 😂

Nest siste dag i februar 2019

I dag har jeg vært i en stoffbutikk utenfor Drammen 😯 Foruten mange dingser som er kjekt å ha kjøpte jeg stoff til et skjørt, så gjenstår å se om jeg klarer å sy det. Har i allfall symaskin 🤭

Torsdag, 28. februar 2019

En utrolig varm og flott dag. Var ute i sola istedenfor trening inne 🌞

En bakdel med å være hjemme på dagtid er at du ser de skitne vinduene og støvet rundt omkring. Da er det bare å finne frem vaskebøtta.

Har fortsatt litt vanskelig å synes det er greit å ikke jobbe, men så lenge jeg får etterlønn, er det ikke økonomi i å finne en jobb. Egentlig er vel dette luksusproblem🤔

4.3.2019 Endelig skal det bli nye vinduer, fyrer for kråka😂

Tirsdag, 5. mars 2019

Vært i byen og kjøpt nye bits til drillen, nå er det slutt på å ødelegge skruer, kafebesøk hvor det kom en fremmed dame og roste genseren min, hyggelig det, men dama hadde munndiare, og snakket i en halvtime 😳

Har fått opp persienner og rullgardin på de nye vinduene. Rimelig fornøyd med meg selv 👍👏

Onsdag, 6. mars 2019

Vårfornemmelsen fikk seg en på trynet idag, dritvær 😖 I utgangspunktet hadde jeg ingen avtaler eller planer for dagen, men det ble et sjåføroppdrag. Ellers har jeg kost meg inne, strikket litt og lagt litt planer for USA turen til sommeren, men først blir det tur til Kroatsia i mai. Skal bli deilig med en jentetur igjen 🌞🍾👄👙

Torsdag, 7. mars 2019

Vært husmor og vaska huset idag, fint å gjøre dette på dagtid og ha kveldene til mer spennende ting. Ikke alltid da 🤪

Fikk melding fra tannlegen min, så nå blir det å grue seg i to uker. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gjør det, har ikke hatt hull siden ungdomstiden, men gruer meg for det 🤔

Fredag, 8. mars 2019

I dag er jeg sur, skikkelig sur. Er lei av at Bente ordner det og Bente ordner datt. Men det hjelper å være sur 😣

Hele dagen har gått, men det hjalp litt å spise, åtte timer mellom måltidene er litt for lang tid.

Nå er det helg og håper det ikke kommer noe snø, vil ha vår og ikke tung snø.

Mandag, 11. mars 2019

En rolig start på dagen med strikketøy og God Morgen Norge på TV. Så en helt grei treningsøkt.

Har funnet ut at jeg har et par ting jeg må ta tak i for at min nye tilværelse skal bli slik jeg vil. Har derfor hatt en samtale med meg selv og skrevet ned hva jeg vil endre på og hva jeg må gjøre for å få det til. Som oftest er det bare litt endringer som skal til. Tiltakene har jeg skrevet ut og hengt opp som en daglig påminnelse.

12.3.2019 Får så inne, blir nok lenge til jeg kan så ute 🤪❄️🌨

Torsdag, 14. mars 2019

Evnen og viljen til omstilling er viktig i arbeidslivet, og det er også viktig på hjemmebane. Jeg har evnen, men viljen varierer, å være strukturert og effektiv var nødvendig for å få hverdagen til å gå opp når jeg jobbet, men nå kan jeg tillate meg å ta det med ro og akkurat nå gjør jeg det.

Dagens trening ble intervall samt styrke for armer og rygg🏋️‍♀️

Fredag, 15.mars 2019

Birkebeinerrennet i morgen, reiser på hytta og går bort til løypa i morgen for å heie 👏

Mandag, 18. mars 2019

Etter en toppers venninnehelg på hytta, er jeg full av energi. Jeg trengte gode samtaler og en skitur, jammen kom vi også ned fra fjellet på søndag med litt hjelp fra brøytebilen.

Mandag er treningsdag og bakedag, blir nok en gåtur i sola også selv om det er skikkelig sørpete i gatene 🌞

Tirsdag, 19. mars 2019

En strålende dag, har gått tur på formiddagen og en tur til etter middag. Det beste er at været blir bedre for hver dag hele uka, håper snøen ikke liker det 😂

Onsdsg, 20.mars 2019

En venn av meg sa livet hans var en film hvor han hadde hovedrollen, men filmen var uten manus. Jeg vil også ha hovedrollen i min film, men da trenger jeg en regissør jeg kan sammarbeide med om manuset 🤔🤭

Torsdag, 21. mars 2019

I dag fikk jeg dårlig samvittighet når jeg trente inne, men var ute i sola og spadde litt snø utover så den forhåpentlig forsvinner litt fortere.

Jeg sådde frø med blomster og grønnsaker 12. mars og nå spirer og gror det så jeg må nok snart plante om i større potter, det får være morgendagens prosjekt.

Fredag, 22 mars 2019

Vært hos tannlegen idag og jeg må tilbake for å trekke ei visdomstann😫

Har aldri trekt ei tann før, men  har jo hørt noen skrekkhistorier om det. Får ta meg en dram før jeg går dit. Har to uker å grue meg på😱

Mandag, 25. mars 2019

Har brukt to timer på å lete etter en lader, men det var bortkastet, fant den ikke. Har en drøss og mange vet jeg ikke hva de tilhører.

Brukte også to timer på dagens treningsøkt.

Blir i godt humør av å se snøen smelter, men det er mye å ta av så det går nok et par uker til før den er borte.

Tirsdag, 26. mars 2019

Lunsj med gamlesjefen idag, vi hadde mye å snakke om så lunsjen varte i 3 timer 🤭

Onsdag, 27. mars 2019

Velværedag, først hudpleie så klippet håret.

Nydelig vær, så det ble en gåtur i sola med sko for første gang i år også. Snøen smelter og livet er ganske bra om dagen 🌞😀

Torsdag, 28. mars  2019

I dag har jeg klart å miste husnøkkelen. Kom fra trening og måtte så innmari tisse, og fant ikke nøkkelen. Hadde nøkkel til kjellerdøra i bilen, så det gikk bra  😅

Nå venter jeg på Wayli som skal være hos meg noen dager, blir nok en kveldstur 🚶‍♀️🐕

29. Mars 2019 Hundepasser noen dager, blir mange turer på Wayli og meg 🌞😀🐕🚶‍♀️

Mandag, 1. april 2019

Med hund i huset blir det mye støvsuging og vask av gulv. Etter hver tur ute, er det sølete labber over alt😂

På dagens trening økte jeg belastningen på alle øvelser, ble sliten, men fornøyd.

Tirsdag, 2. april 2019

Gått en lang tur med Waily, spylt av den værste møkka av bilen, bilskiltene er synlige igjen så blir det ingen bot.

Handlet inn til baking, snart påske og da er det godt med litt hjemmebakst. Begynt med brød idag så får jeg fortsette med noe annet i morgen.

Bakt sjokoladekake idag

Onsdag, 3. april 2019

Dårlig vær idag, men Wayli og jeg har gått tur, hun blir hentet senere idag.

Renset dusjhode i edikk, funker som bare det.

Nå er det møte med boligbyggelaget, har blitt styreleder i borettslaget, liker ikke den type arbeid, men slik går det når du ikke stilte opp på et møte. 🤔

Torsdag, 4. april 2019

Fy flate, fikk restskatt på kr 49.000🤮

Jeg hadde regnet med restskatt, men det får da være måte på, skulket treningen idag også 😮 Når jeg i tillegg skal til tannlegen å trekke visdomstann i morgen, blir dette en dritt avslutning på uka. Eneste positive er at sola skinner🌞🌞

Fredag, 5. april 2019

Det gikk veldig bra hos tannlegen idag, er ikke redd for sprøyter. Tannlege Andrei er veldig flink. Har fått tilbake følelsen i tunga og har ingen smerter.

Tanna er ute, det tok fem minutter